Przydatne funkcjonalności sklepu internetowego
Wdrożenie przydatnych funkcjonalności sklepu internetowego wpływa korzystnie na customer experience, co przekłada się bezpośrednio na lepszą konwersję i wyższe zyski. Oto funkcje sklepu internetowego, których nie powinno zabraknąć w e-sklepie. Czy masz je wszystkie?
Wyszukiwarka produktów
Część klientów zagląda do sklepu internetowego po to, by się rozejrzeć i przy odrobinie szczęścia upolować dobre okazje. Inni klienci doskonale wiedzą, czego chcą. Dla tych drugich niezbędnym narzędziem jest wyszukiwarka produktów. Dobra wyszukiwarka powinna być łatwa w obsłudze oraz wyposażona w opcje filtrowania i sortowania wyników. Zaimplementowana na stronie e-sklepu wyszukiwarka powinna korygować literówki i inne powszechne błędy, automatycznie uzupełniać zapytania, a także uwzględniać synonimy. Dzięki temu nawet gdy klient nie użyje odpowiednich słów, znajdzie dokładnie to, czego poszukuje.
Porównywarka produktów
Ogromny asortyment sklepów internetowych może utrudnić zakupy i skutecznie do nich zniechęcić. Dlatego z pomocą przychodzi porównywarka produktów. Warto zdecydować się na jej wprowadzenie szczególnie wtedy, gdy zajmujemy się sprzedażą artykułów o dużej ilości istotnych dla kupującego cech. Dlatego jest to element obowiązkowy między innymi przy handlu elektroniką oraz sprzętem AGD i RTV.
Sekcja rekomendowanych produktów
Niektóre funkcjonalności sklepu internetowego, tak jak wspomniana porównywarka produktów, ułatwiają podejmowanie decyzji zakupowych. Podobną rolę odgrywa sekcja z polecanymi produktami. Sugestie mogą być wyświetlane na podstawie tego, co klient ogląda w sklepie, jakie produkty włożył do koszyka, jakiego typu produkty kupowali inni klienci decydujący się na dany produkt itp. To znakomity sposób, by zwiększyć wartość koszyka dzięki sprzedaży komplementarnej.
Funkcja Social Proof
Społeczny dowód słuszności to element, który ma ogromną moc w marketingu. Dlatego warto wykorzystywać go na różne sposoby, publikując opinie klientów, posługując się danymi liczbowymi albo współpracując z liderami opinii. Do perfekcji opanowały tę sztukę biura podróży i serwisy do rezerwacji zakwaterowania, które stwarzają wokół wyświetlanych ofert wrażenie ulotności i chwilowości, zachęcając w ten sposób do podejmowania szybkich decyzji. Dlatego też przeglądającemu oferty klientowi wyświetlają się komunikaty typu „147 osób właśnie ogląda ten hotel”, „na naszej stronie został tylko jeden apartament w tej cenie”, „ostatnią rezerwację założono dzisiaj z miejscowości Poznań”, „oferta zapamiętana przez 36 osób” itp. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wziąć z tych firm przykład i na stronie sklepu umieścić informację, ile osób dokonało zakupu, ile sztuk produktu pozostało na stanie, czy też jak duża jest dostępność danego produktu, a także opublikować opinie klientów o produkcie lub usłudze.
Licznik do darmowej dostawy
Czynnikiem, który zachęca klientów do dokonywania większych zakupów, jest obietnica darmowej dostawy. Zdecydowana większość konsumentów woli zamówić więcej produktów niż ponosić koszty przesyłki. Dlatego warto w wyraźny sposób prezentować, jakiej kwoty brakuje do darmowej dostawy. Najlepiej, jeśli obok niego znajdzie się przycisk CTA zachęcający do dodania kolejnych produktów do koszyka. Warto pamiętać, że choć tego typu funkcjonalności sklepu internetowego są małymi elementami, to mają znaczący wpływ na poprawę wyników sprzedażowych.
Live chat
Wśród funkcjonalności sklepu internetowego, które są niemal niezbędne dla dobrze prosperującego e-biznesu, jest live chat. Dzięki niemu każdy klient może skontaktować się z obsługą sklepu, by uzyskać niezbędne dla siebie informacje na temat asortymentu, opcji płatności i dostawy, zasad zwrotów oraz innych ważnych kwestii.
Zakupy bez konieczności rejestracji
Funkcje sklepu internetowego muszą ułatwiać klientom dokonywanie zakupów. Dlatego ważną opcją jest możliwość dokonywania zakupów bez konieczności rejestracji w sklepie internetowym. Nie każdy klient ma czas i chęci, by w każdym kolejnym e-sklepie uzupełniać formularze rejestracyjne, wymyślać hasła i tworzyć kolejne konta.
Wymienione funkcjonalności sklepu internetowego to elementy, które są obecne na stronach najbardziej znanych e-sklepów, co sprawia, że klienci są do nich przyzwyczajeni. Dlatego też nie chcąc pozostać w tyle, należy w miarę możliwości wdrożyć przydatne klientom funkcje sklepu internetowego. W dodatku każda z nich wpłynie korzystnie nie tylko na doświadczenia zakupowe klientów, ale też na zwiększenie zysków ze sprzedaży.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!