Raport IdoSell: nie kupujemy w weekend. E-commerce żyje na początku tygodnia


Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując termin zakupów do swoich potrzeb. Wyniki raportu IdoSell „Co e-sklep powinien wiedzieć o tym, jak klienci kupują online” obrazują, że to poniedziałki generują 19,1% wartości sprzedaży i zdecydowanie wyróżniają się na tle pozostałych dni tygodnia. To właśnie w ten dzień, po analizie promocji w weekendy, konsumenci decydują się na finalizację zakupów. Nie jest to przypadkowym zjawiskiem, a wynikiem dobrze przemyślanej strategii marketingowej.
Poniedziałek i wtorek w natarciu: kiedy koszyk zakupowy rośnie najszybciej?
Analiza preferencji zakupowych kupujących w internecie ma ogromny wpływ na wyniki e-commerce. Badając ich zachowania, można wyraźnie zaobserwować zróżnicowane aktywności zakupowe w zależności od dnia tygodnia. Możliwe staje się więc skuteczne dopasowanie do nich strategii biznesowej e-sklepu.
Według danych IdoSell to po weekendzie następuje intensyfikacja działań e-commerce – to w poniedziałki i wtorki sklepy internetowe odnotowują zakupy o najwyższej wartości. Te pierwsze dni tygodnia stanowią kulminację efektu weekendowych promocji, kiedy to konsumenci mogą na spokojnie surfować po internecie i szukać najlepszych ofert oraz dodawać kolejne produkty do koszyka.
Zakupy we wtorek to aż 18,1% ogólnej sprzedaży w tygodniu. To potwierdza, że impuls zakupowy trwa dłużej niż tylko w poniedziałek – dzięki czemu konsumenci finalizują zaległe transakcje. Warto zauważyć, że weekendy, z udziałami wynoszącymi odpowiednio 6,6% w soboty i 9,2% w niedziele, wykazują najniższą aktywność.
„Obserwujemy, że konsumenci traktują weekendy jako czas relaksu i regeneracji, odkładając większe wydatki na początek tygodnia. Choć potencjalni klienci e-sklepów często przeglądają oferty w wolnych chwilach, to właśnie poniedziałki i wtorki są dniami, w których najczęściej finalizują zakupy. Znajomość tych wzorców pozwala sklepom internetowym lepiej dostosować strategie marketingowe do zachowań klientów. Aby skłonić konsumenta do zakupu, marka powinna pojawić się na jego radarze kilkukrotnie. Warto więc wykorzystać tę wiedzę i zaplanować działania promocyjne tak, aby wzmacniać kontakt z ofertą w odpowiednich momentach” – komentuje Katarzyna Sienkiewicz, UX designerka i content managerka w IdoSell.


E-commerce śrubuje wysokie wyniki sprzedaży nie tylko w Q4
Należy przyznać, że w znacznej większości e-sklepów to czwarty kwartał bije rekordy sprzedaży. Wyniki badania IdoSell obrazują, że październik osiąga 9,7%, listopad 10%, a grudzień 9,9% udziału w rocznej sprzedaży. Jednakże, dane pokazują, że odpowiednio dobrane kampanie marketingowe i precyzyjne działania targetujące umożliwiają osiąganie imponujących wyników również poza sezonem świątecznym. Wzrost wartości sprzedaży można zaobserwować również w kwietniu (8,4%) oraz lipcu (8,1%). Wpływ na to mają sezonowe promocje, które mobilizują konsumentów do zakupów.
Jednym z kluczowych wyzwań współczesnego e-commerce pozostaje precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców z trafnym przekazem w odpowiednim czasie. Skuteczna strategia e-commerce to nie tylko wykorzystanie sezonowych okazji. To ciągłe umacnianie wartości marki i relacji z klientem. Prowadzi nie tylko do krótkoterminowego wzrostu sprzedaży, ale również do budowania lojalności konsumentów.
Pełny raport dostępny jest pod tym adresem.
źródło: informacja prasowa
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!