Książki o e-commerce i marketingu internetowym, które warto przeczytać

Książki o e-commerce i marketingu internetowym, które warto przeczytać

Każdego roku powstaje tysiące nowych firm, w tym sklepów internetowych, ale jednocześnie większość z nich bardzo szybko upada. Jednym z głównych czynników, które są tego powodem jest niedostateczne przygotowanie biznesowe e-przedsiębiorców. Chcąc zwiększyć swoje szanse na sukces, warto nieustannie poszerzać swoją wiedzę, a najlepszym narzędziem do tego są książki!

Prowadzenie firmy wymaga rozwijania wielu kompetencji biznesowych i osobistych. Choć większość pomocnych do tego materiałów można znaleźć w internecie, to książki są źródłem, które podają wiedzę w sposób rzetelny, kompleksowy i uporządkowany. My zebraliśmy najciekawsze pozycje książkowe, które powinny zainteresować szczególnie tych, którzy zakładają lub prowadzą sklep internetowy.

E-commerce. Strategia. Zarządzanie. Finanse

Książka E-commerce. Strategia. Zarządzanie. Finanse Justyny Skorupskiej to pozycja, która może być punktem wyjścia dla osób rozpoczynających przygodę z handlem internetowym. Autorka trafnie opisuje specyfikę rynku e-commerce, omawia podstawowe modele biznesowe, porusza kwestię wskaźników efektywności, wyjaśnia, na czym polega proces zakupowy, wskazuje na najważniejsze zagadnienia z dziedziny sprzedaży i marketingu, a na koniec dotyka aspektów finansowych sprzedaży w internecie. Dużym atutem wskazanej książki o e-commerce jest to, że odnosi się ona do polskich realiów. Choć niektóre tematy są omówione dość ogólnikowo, to z pewnością jest to książka o e-commerce, która pozwala zaznajomić się z najważniejszymi dziedzinami związanymi z prowadzeniem sklepu internetowego.

E-commerce 2.0

E-commerce 2.0 Przemysława Przybylskiego to propozycja dla tych, którzy poszukują książki o sprzedaży internetowej, która będzie kompendium wiedzy o e-commerce. Książki, która poprowadzi ich krok po kroku przez wszystkie aspekty prowadzenia sklepu internetowego. Ten swoisty przewodnik jest cennym wsparciem zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w handlu internetowym, jak i dla tych, którzy mają już pewne doświadczenie, ale chcą ulepszać i rozwijać swoją działalność. Warto dodać, że w przygotowaniu tej obszernej książki o sprzedaży internetowej wzięli udział tacy cenieni w branży eksperci jak Mariusz Łodyga, Paweł Tkaczyk, Monika Czaplicka, Paweł Gontarek czy Łukasz Chwiszczuk.

Biblia e-biznesu 3.0

Kolejnym nieocenionym kompendium wiedzy jest Biblia e-biznesu 3.0, która powstała pod redakcją Macieja Dutko. Po ostatnie wydanie tej bestsellerowej pozycji powinni sięgnąć wszyscy, którzy prowadzą swoją działalność w internecie, nie tylko tą, która jest bezpośrednio związana z handlem internetowym. Kilkudziesięciu specjalistów dzieli się w tej książce wiedzą dotyczącą prowadzenia biznesu w internecie. Wśród kompleksowo omawianych zagadnień jest handel w internecie, komunikacja z e-klientami, marketing internetowy, poprawa efektywności sprzedaży, a nawet wiele aspektów prawnych istotnych dla e-handlu.

B2B E-commerce

Książki poświęcone tematyce e-commerce zazwyczaj koncentrują się na relacjach B2C. Na ich tle wyróżnia się pozycja B2B E-commerce, której autorami są eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej na czele z Piotrem Truszkowskim i Justyną Skorupską. Prawdopodobnie nie ma drugiej tak wartościowej książki na temat e-commerce w obszarze B2B. To z niej można się dowiedzieć, kim jest klient B2B oraz jakie są jego zachowania i potrzeby, jak pozyskać uwagę klienta biznesowego czy też jak uruchomić kanał e-commerce B2B.

Sztuczna inteligencja w biznesie. Jak zdobyć rynkową przewagę dzięki AI

W świecie handlu internetowego konkurencja rośnie z dnia na dzień. Dlatego każdy sposób na zyskanie przewagi konkurencyjnej jest na wagę złota. Obecnie taką przewagę może dać e-przedsiębiorcom sztuczna inteligencja. Jak skorzystać z jej potencjału w biznesie, w tym w e-commerce podpowiada książka Sztuczna inteligencja w biznesie. Jak zdobyć rynkową przewagę dzięki AI, której autorami są Thomas H. Davenport i Nitin Mittal.

Każda przeczytana książka o e-commerce, o marketingu internetowym, o sprzedaży, o zarządzaniu czy też o finansach przybliża e-biznes do sukcesu. To także spora dawka inspiracji i motywacji do działania. Dlatego poza omówionymi wyżej pozycjami, warto też sięgnąć między innymi po takie książki jak:

  • Tworzenie doświadczeń klientów Artura Urbańskiego i Lucyny Dziewy,
  • Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży Anantha K. Pradeep’a,
  • Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce Justyny Bakalarskiej-Stankiewicz,
  • Patent na e-commerce Krzysztofa Domaradzkiego,
  • Strategia marki krok po kroku. Czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Krzysztofa Wadasa,
  • Techniki obrony ceny. Jak sprzedawać skutecznie bez obniżania ceny Romana Kawszyna i Adama Szarana.

Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Adrian Paradowski
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Książki o e-commerce i marketingu internetowym, które warto przeczytać

 

Send this to a friend