Virtual try on – jak to działa? 

Virtual try on – jak to działa? 

W dynamicznie zmieniającym się świecie zakupów online technologia wirtualnego przymierzania staje się narzędziem, które przenosi doświadczenie tradycyjnego przymierzania do świata cyfrowego, wprowadzając nowy wymiar personalizacji i wznosząc doświadczenia zakupowe na zupełnie nowy poziom. Co ma do zaoferowania virtual try on konsumentom i sprzedawcom? 

Virtual try on – co to jest?

Virtual try on, czyli wirtualna przymierzalnia to cyfrowe narzędzie, umożliwiające użytkownikom przymierzenie i przetestowanie wybranych produktów w wirtualnym środowisku.

Najlepiej sprawdza się w przypadku odzieży, butów, biżuterii, okularów i innych modowych akcesoriów. Możesz sprawdzić, jak prezentowałyby się upatrzone buty, wymarzony zegarek czy okulary przeciwsłoneczne, które planujesz kupić.

Zenni virtual try on
źródło: zennioptical.com

Jest to też idealne rozwiązanie do wirtualnego testowania kosmetyków, dzięki czemu w trakcie zakupów internetowych można wybrać na przykład odpowiedni odcień podkładu do twarzy albo pomadki do ust, jak w przypadku marek Loreal, Lancome czy Clarinis.

Clarinis Virtual try on
źródło: clarins.pl/virtual-try-on/cera
Virtual try on
źródło: materiały własne. / materiał Virtual Try On Loreal

Wirtualne przymierzalnie mogą być też pomocne przy eksperymentowaniu z różnymi fryzurami i kolorami włosów oraz innymi modyfikacjami wyglądu, zanim zmiany zostaną dokonane w rzeczywistości. Śmiało możesz także wykorzystywać technologię virtual try on do wizualizacji zmian w wyglądzie użytkowników po zabiegach medycyny estetycznej czy też prognozować lub oceniać efekty wdrożenia planów dietetycznych i treningowych. 

Oczywiście virtual try on to rozwiązanie, które nie musi ograniczać się do obszaru mody i urody. Z powodzeniem funkcja może pomagać w wyborze materiałów budowlanych i wykończeniowych, a także mebli, dzięki wizualizacji tego, jak poszczególne elementy – np. tapety czy oświetlenie – będą prezentować się w danym wnętrzu.

Funkcja może też ułatwiać konfigurowanie wyglądu pojazdów, na przykład dzięki modyfikowaniu koloru karoserii, stylu tapicerki i innych elementów wyposażenia. W ten sposób klient może wirtualnie wypróbować różne rozwiązania, tak aby wybrać optymalne produkty, bez generowania niepotrzebnych kosztów. 

Jak działa virtual try on?

Wirtualne przymierzalnie wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak rozszerzona rzeczywistość (AR), wirtualna rzeczywistość (VR) oraz algorytmy renderowania, aby generować wizualnie atrakcyjne i realistyczne obrazy oraz animacje z trójwymiarowych modeli. 

Korzystanie z virtual try on rozpoczyna się od pozyskania zdjęcia lub wideo osoby bądź innego obiektu, którego dotyczy wirtualna przymiarka. Może to być na przykład selfie wykonane z pomocą smartfona. Następnie algorytmy analizują otrzymane zdjęcie lub wideo i tworzą model trójwymiarowy, po czym interesujący użytkownika produkt jest nanoszony na stworzony model. Istotne w tym momencie jest precyzyjne odwzorowanie proporcji, kształtów i innych cech, aby efekt odpowiadał rzeczywistości.

W zależności od wykorzystanych algorytmów technologia wirtualnego przymierzania może uwzględniać sposób poruszania się modelu, zmiany oświetlenia i inne czynniki środowiskowe. 

Korzyści dla użytkowników i firm 

Wdrożenie technologii umożliwiających wirtualne przymierzanie produktów niesie wiele korzyści zarówno dla konsumentów, jak i dla firm, które wykorzystują tę technologię w sprzedaży. Funkcja virtual try on poprawia doświadczenia zakupowe, dzięki bardziej precyzyjnemu dopasowaniu produktów spełniających oczekiwania klienta i ułatwianiu podejmowania decyzji zakupowych. Dzięki temu klient unika zakupów produktów, które go nie satysfakcjonują. Użytkownik może także personalizować produkty, dostosowując je do swoich preferencji i ocenić spodziewany efekt jeszcze przed zakupem. 

Dla sprzedawców wdrożenie wirtualnych przymierzalni niesie wzrost zaufania ze strony klientów, pomaga wygenerować większą sprzedaż, ogranicza liczbę zwrotów, jak również ułatwia wyróżnienie się na tle konkurencji. Ponadto analiza zachowań klientów podczas korzystania z wirtualnych przymierzalni może dostarczyć danych pomagających w precyzyjnym dostosowywaniu oferty i strategii marketingowej. Wszystko to sprawia, że virtual try on to funkcjonalność, którą warto się zainteresować. 


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Alina Fijałkowska
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Virtual try on – jak to działa? 

 

Send this to a friend