Amazon zdecydował się obniżyć prowizję dla kilku sprzedawców
Od dziś, wydawcy oraz osoby wpływowe stowarzyszone z Amazonem otrzymają niższą prowizję od sprzedaży linków partnerskich. Zmiany te dotyczą tylko kilku kategorii produktowych, jednak na pewno nie są dobrą wiadomością dla sprzedawców.
Produkty, których prowizja uległa zmianie
21 kwietnia to pierwszy dzień nowych zmian, dotyczących zmniejszonej prowizji w związku ze sprzedażą. Oto tabela przedstawiająca poszczególne prowizje, którą znajdziemy na stronie marketingland.com.
Jak widać w powyższej tabelce, najbardziej ucierpiała branża meblowa oraz ze sprzętami potrzebnymi do majsterkowania. Prowizja w tym przypadku przed zmianą wynosiła 8%, natomiast teraz jest to tylko 3%. Kolejną kategorią sprzedażową z dość sporym spadkiem jest branża zajmująca się sprzedażą słuchawek, kosmetyków, instrumentów muzycznych, materiałów biznesowych i przemysłowych. W tym przypadku odnotowany został spadek z 6% do również 3%. Inne produkty to, np.: produkty z rzeczami na zewnątrz (z 5,5% do 3%), produkty sportowe i dziecięce ( z 4,5% do 3%), związanych z higieną i zdrowiem ( z 5% do 1%). Obniżona zostanie także prowizja Amazon Fresh ze standardowych 3% do 1%.
To nie koniec zmian!
To jednak nie koniec zmian jakie wprowadził Amazon. Platforma zdecydowała się bowiem działać jedynie bezpośrednio z wydawcami, wykluczając tym samym inne, zewnętrzne sieci afiliacyjne. Poprzez nadwyrężenie kwestii dostawy poszczególnych produktów i braków w magazynach, Amazon zdecydował się również zaprzestać na pewien okres programów partnerskich, m.in. z BuzzFeed. Co to zatem może dla nas oznaczać? Na pewno mniejsze przychody w związku z pomniejszoną prowizją dla wielu wydawców i sprzedawców, ale tym samym zwiększoną prowizję dla Amazona w związku z umieszczeniem tam reklamy swoich produktów. Wszystko dlatego, że wirus COVID-19 zmniejszył te dotychczasowe do minimum, ponieważ nie wszystkich jest teraz stać na takie rozwiązanie. Czy sytuacja zmieni się, gdy gospodarka ponownie zacznie wracać do formy? Na ten moment ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie, podobnie jak na to, kiedy wszystko powoli zacznie wracać do normy.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!