Jak działa Dynamic Pricing?
Artykuł sponsorowany
Dynamic Pricing to stosunkowo nowa strategia cenowa oparta na analizie danych, które pomagają firmom dostosować ceny do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Dealavo to narzędzie, które pomaga wdrożyć dynamiczne ceny w sklepach online. W tym artykule omówimy, jak działa Dynamic Pricing z Dealavo i jak może pomóc sprzedającym w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku.
Jaki platformy monitoruje Dealavo?
Jak już wspomnieliśmy, Dynamic Pricing opiera się na danych i analizach rynkowych poprzez monitoring cen. Dealavo pomaga sklepom online w zbieraniu i analizie danych z wielu źródeł, aby dostosować ceny do warunków rynkowych. Mogą to być:
- porównywarki cenowe w Polsce i za granicą jak Ceneo czy Idealo
- serwisy aukcyjne w Polsce i zagranicą, jak Allegro czy Amazon
- konkretne sklepy internetowe.
System ten analizuje ceny konkurencji, stosując np. monitoring cen na Allegro, trendy sprzedażowe i asortyment. Dzięki temu sklep online może ustawić konkurencyjne ceny i zwiększyć sprzedaż.
Jakie reguły cenowe możesz ustawić we własnym sklepie?
W panelu Dealavo możesz ustawić reguły cenowe, po jakich cenach oferujesz sprzedaż własnych towarów.
Reguły, wedle których następuje automatyczne ustalanie cen, często zależą od specyfiki branży, danej firmy oraz jej kanałów sprzedaży. Często podstawą do ich zdefiniowania jest polityka cenowa. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze reguły:
- TOP 10% na danej platformie – dzięki tej regule możliwe jest znalezienie się wśród 10% najtańszych ofert w danym kanale sprzedaży, np. na Google Shopping.
- Pomiędzy dwoma konkurentami – reguła pozwala na automatycznie ustawienie cen pomiędzy wybranymi konkurentami.
- Poniżej/powyżej wybranych wartości – opcja oferująca możliwość ustawienia docelowej marży z narzutem kwotowym lub procentowym (np. ustalona cena produktu powinna uwzględniać minimum 5% marży).
- Poniżej/powyżej wybranych konkurentów – jeśli skorzystamy z tej reguły, algorytm będzie generował ceny niższe lub wyższe od wybranych konkurentów.
- Zmniejsz/zwiększ o określoną kwotę / procent – to ustawienie umożliwia obniżenie cen o określoną kwotę lub procent w danym przedziale czasowym. Oznacza to, że np. co 3 dni cena produktu jest obniżana o 1 zł.
- Według kosztów – zasada działająca na podstawie „koszt plus”.
- Na podstawie pozycji rynkowej – przy zastosowaniu tego ustawienia, ceny produktów bazują na pozycji rynkowej konkurencji. W ustawieniach można np. wprowadzić założenie, że ceny powinny być wyższe niż te oferowane przez najtańszą konkurencję.
W jaki sposób następuje aktualizacja cen?
Dealavo ze swoją funkcją Dynamic Pricing oferuje aktualizacje cen w Twoim sklepie. Co to oznacza? Kiedy firma przeprowadzi analizę rynkową i ustawi odpowiednie ceny, system automatycznie dostosowuje ceny w sklepie online. Można w ten sposób zaoszczędzić czas i zminimalizować ryzyko błędnych decyzji.
Takiej aktualizacji, możesz dokonać:
- manualnie poprzez poprawę ceny wskazanej w panelu Dealavo,
- automatycznie poprzez wgranie pliku produktowego do sklepu,
- automatycznie poprzez API,
- Automatycznie poprzez bezpośrednią integrację z silnikiem sklepu, jak Woocommerce czy Shopware, z którymi zintegrowane jest Dealavo.
Warto także zwrócić uwagę na fakt, że Dealavo oferuje narzędzie do Monitorowania Cen konkurencji. System analizuje zarówno ceny, jak i dostępność produktów konkurencji i informuje o nich sprzedawcę. Dzięki temu można szybko i sprawnie dostosować swoją ofertę do warunków rynkowych.
Dynamic Pricing z Dealavo to doskonałe narzędzie dla sprzedawców online. System pozwala na dostosowanie cen do zmieniającej się sytuacji rynkowej, a także do indywidualnych preferencji klientów. Dzięki automatyzacji proces ten jest także bardziej efektywny i oszczędza czas. Warto więc zainteresować się tą strategią cenową i skorzystać z narzędzi, jakie oferuje Dealavo.
Artykuł Partnera
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!