Jak zrobić newsletter? Korzyści płynące z dobrze przygotowanego mailingu
W dobie bombardujących nas z każdej strony powiadomień, wiadomości e-mail zyskują na znaczeniu jako klasyczny, profesjonalny sposób komunikacji na linii sklep–klient. Z tego powodu dzisiejszy artykuł poświęcam temu, jak zrobić newsletter, który podniesie Twoją sprzedaż i zapewni Ci kolejny, skuteczny kanał komunikacji z odbiorcami.
Jak działa newsletter w sklepach internetowych?
Newsletter w sklepach internetowych jest jedną z najczęściej stosowanych możliwości pozwalających na zamienienie klienta jednorazowego w stałego. Wszystko dzięki możliwościom, jakie oferuje w tym zakresie dobrze zaprezentowana wiadomość e-mail.
Adres mailowy kupującego, zbierany np. w czasie składania zamówienia, może być następnie wykorzystywany do prezentowania nowości w ofercie, promocji na wybrane produkty czy choćby specjalnych akcji związanych z konkretnymi wydarzeniami. Do takich wydarzeń należy np. Boże Narodzenie, Walentynki czy sezon letnich wyprzedaży. Bardzo popularną i niezwykle skuteczną techniką jest w tym przypadku zaoferowanie zniżki na pierwsze zakupy otrzymywanej po zapisie na listę mailingową
Dobrze skonstruowany newsletter zachęca osoby, które zostały pojedynczym klientem Twojego sklepu do regularnych zakupów. Robi to m.in. poprzez osobisty kontakt mailowy i oferty dostępne tylko przy pomocy tej formy komunikacji. Tylko jak przygotować newsletter, który będzie w stanie podnieść Twoją sprzedaż?
Jak zrobić newsletter, który będzie sprzedawał?
Przygotowanie odpowiedniego newslettera wbrew pozorom wcale nie jest proste. Zwłaszcza, że musisz postarać się nie tylko o jego formę, ale również zwrócić uwagę na wiele aspektów prawnych związanych m.in. z obowiązującymi przepisami RODO.
Dotyczą one przede wszystkim sposobu informowania potencjalnych subskrybentów o celach, w jakich wykorzystane zostaną ich adresy e-mail, oraz umożliwienia im możliwości szybkiego i bezproblemowego wypisania się w każdej chwili. Kiedy bazę maili masz już odpowiednio przygotowaną, możesz przejść do kolejnego etapu budowania mailingu, czyli skupienia się na jego treści.
Kilka przydatnych wskazówek
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!