Reklamy na YouTube – jak sprzedawać dzięki kampaniom wideo?
Chcesz dotrzeć do dużej grupy klientów? Zamierzasz rozpoznawalność marki? Planujesz szybko zwiększyć sprzedaż? Te i inne cele możesz osiągnąć reklamując się na najbardziej popularnej platformie wideo!
To, że ludzie wolą oglądać niż słuchać lub czytać nie jest tajemnicą. Dlatego tak dużą popularnością cieszą się filmy, programy, teledyski. Jednak ostatnio rośnie grupa osób, które ograniczają korzystanie z tradycyjnej telewizji na rzecz treści wideo dostępnych w internecie. I nie ma znaczenia czy będzie to YouTube, Netflix, HBO GO czy inne platformy streamingowe, w tym serwisy VOD. Dzieje się tak, ponieważ wspomniane platformy, oferują to czego nie jest w stanie zaproponować telewizja – możliwość oglądania interesujących treści w dowolnym czasie i miejscu.
Wedle danych Gemius, w Polsce YouTube dociera do ponad 25 milionów osób, czyli aż do 90% użytkowników internetu. Każdego dnia serwis odnotowuje ponad 27 milionów odsłon! Co więcej, YouTube to druga po Google, największa wyszukiwarka internetowa na świecie, a jej rozwój jest zgodny z kierunkiem, jaki obiera gigant z Moutain View. Zatem nie ma wątpliwości, szkoda byłoby nie skorzystać z potencjału reklamowego YouTube.
Płatne reklamy w serwisie YouTube
Z marketingowych możliwości YouTube można korzystać na wiele sposobów. Pierwszą możliwością jest nagrywanie własnych materiałów wideo i publikowanie ich na swoim kanale. Oczywiście stworzenie ciekawego contentu i skupienie wokół kanału społeczności jest pracochłonne i czasochłonne. Inną opcją jest docieranie do określonej społeczności z pomocą cudzych kanałów, choćby w ramach influencer marketingu. Trzecią, coraz bardziej popularną możliwością jest prowadzenie płatnych kampanii reklamowych, z wykorzystaniem dostępnych w Google narzędzi.
Dostępne formaty reklam wideo
Reklamy In-Stream
Kampaniami reklamowymi w serwisie YouTube zarządza się poprzez GoogleAds. Wśród dostępnych na platformie formatów reklamowych są reklamy In-Stream czyli takie, które wyświetlają się przed, po lub w trakcie filmików oglądanych przez użytkowników. Wśród nich są reklamy możliwe do pominięcia przez użytkownika (po pięciu sekundach) lub takie, które są niemożliwe do pominięcia. W pierwszym wariancie reklamodawca płaci za te reklamy, które spowodowały interakcję lub były oglądane przez przynajmniej 30 sekund (lub w całości jeśli filmik jest krótszy). Drugi wariant wymusza na użytkownikach obejrzenie reklamy, dlatego są płatne za każde wyświetlenie. Jednak ich długość nie może przekraczać 15 sekund.
Reklamy Discovery
Na tym jednak nie koniec propozycji. Do wyboru są także tzw. reklamy wideo Discovery, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, na stronie głównej YouTube i obok powiązanych filmów. Płaci się za nie tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie miniaturkę, aby obejrzeć reklamę.
Bumpery reklamowe
Ciekawą opcją są także bumpery reklamowe. To opcja dla tych, którzy mają do przekazania krótki i łatwo zapadający w pamięć materiał. Bumpery trwają bowiem maksymalnie 6 sekund, nie można ich pominąć i pojawiają się w całej sieci Google. Płaci się na każde wyświetlenie reklamy. Bumpery reklamowe są one świetne jako narzędzie do zwiększania rozpoznawalności marki.
Reklamy Out-Stream
GoogleAds proponuje także reklamy Out-Stream, które zaczynają się odtwarzać z wyciszonym dźwiękiem. Aby wyłączyć wyciszenie użytkownik musi kliknąć reklamę. To reklamy kierowane na urządzenia mobilne. Co ważne, wyświetlają się one tylko w witrynach i w aplikacjach należących do partnerów Google, a nie na samym YouTube. To reklamy, które podobnie jak bumpery, zwiększają świadomość marki i również są opłacane za wyświetlenia.
Reklamy Masthead
Ostatnią z dostępnych opcji są reklamy w banerze masthead. To reklama wideo wyświetlana bez dźwięku u góry strony głównej YouTube. Jest to format dostępny wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji. Oczywiście to reklama droga, lecz pozwalająca w krótkim czasie dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników.
Reklama na YouTube daje wiele możliwości dotarcia do klientów. W dodatku możesz dopasować kampanię reklamową do swojego budżetu. Konfiguracja też jest bardzo prosta. Wystarczy przesłać film reklamowy, określić grupę docelową i lokalizacje, w których reklama ma się wyświetlać, a także ustalić budżet dla kampanii. I gotowe!
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!