Z AI na zakupach – Google Shopping stawia na sztuczną inteligencję
Google przebudowuje swoją platformę zakupową, dodając do niej narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które mają ułatwić i przyspieszyć proces zakupowy. Główne zmiany obejmują spersonalizowane rekomendacje, funkcje wirtualnego przymierzania i zaawansowane filtry wyszukiwania, dzięki którym użytkownicy mogą lepiej dopasować oferty do swoich potrzeb.
Wirtualne przymierzanie i dynamiczne filtry
Z pomocą AI Google inteligentnie sugeruje produkty, które najlepiej odpowiadają wymaganiom użytkowników. Przykładowo, osoby poszukujące odzieży na specyficzne warunki pogodowe – jak kurtki zimowe dostosowane do deszczowej aury – otrzymają nie tylko spersonalizowaną listę polecanych produktów, ale także wskazówki, na co zwrócić uwagę w kontekście konkretnego klimatu. AI agreguje te informacje z różnych źródeł, ułatwiając przeglądanie i porównywanie ofert.
Google wprowadza także funkcję wirtualnego przymierzania. Za sprawą technologii AR umożliwia realistyczne sprawdzenie, jak ubrania będą wyglądać na użytkowniku, jeszcze przed zakupem. Ponadto dzięki dynamicznym filtrom w łatwy sposób można dostosować wyniki wyszukiwania do swoich potrzeb — na przykład wybrać określony rozmiar czy znaleźć produkty do odebrania w najbliższej okolicy
Spersonalizowane doświadczenie zakupowe
Dla osób, które często wracają do przeglądania produktów przed dokonaniem zakupu, Google wprowadziło spersonalizowany kanał zakupowy. Dzięki niemu użytkownicy mogą kontynuować swoje wyszukiwania od miejsca, w którym je zakończyli. Kanał ten proponuje produkty i materiały wideo na podstawie wcześniejszych aktywności, co pozwala na wygodne powracanie do przeglądanych wcześniej kategorii. Rekomendacjami można zarządzać, edytować lub całkowicie je wyłączyć.
Narzędzia do monitorowania cen
Zakupom towarzyszą także nowe narzędzia do monitorowania i porównywania cen, a także dedykowana sekcja z promocjami, gdzie użytkownicy mogą przeglądać oferty dopasowane do swoich preferencji. Ułatwia to porównanie cen i znalezienie najlepszych ofert z różnych sklepów w jednym miejscu.
Nowa wersja Google Zakupy oznaczona jest etykietą „eksperymentalna” – Google zachęca użytkowników do przekazywania uwag na temat działania platformy, aby w przyszłości możliwe było jej dalsze udoskonalanie. Obecnie ulepszona wersja Google Shopping jest dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!