5 porad na temat remarketingu
Remarketing, podobnie jak retargeting, to doskonały sposób, by przypominać o swoich produktach lub usługach. Komu? Tym, których chcielibyśmy zachęcić do powtórnych zakupów, a także tym, którzy mieli styczność z naszą marką, ale zakupu nie dokonali.
W obu przypadkach kluczem do sukcesu jest jednak przeprowadzenie takiej kampanii, która skutecznie zachęci klienta do powrotu, nie zniechęcając go do naszej marki!
Twórz precyzyjnie dopasowany przekaz
Najlepsze efekty kampanii remarketingowej udaje się osiągnąć wtedy, gdy kierujemy do użytkowników kreacje reklamowe produktów i usług, którymi rzeczywiście są zainteresowani. Co to oznacza w praktyce?
Żeby dokładnie przeanalizować zachowanie klientów i wziąć pod uwagę takie kryteria, jak choćby czas spędzony przez nich na stronie czy też dotychczas zakupione w naszym sklepie produkty. Dzięki temu można wykluczyć osoby, które już skonwertowały lub wyświetlać kolejne reklamy łącząc produkty crossowo. Tym samym zamiast uparcie reklamować przez miesiąc buty, które klient prawdopodobnie kupił w ciągu kilku dni zaspokajając swoją potrzebę, lepiej zaproponować mu po pewnym czasie torebki z tej samej kolekcji.
Unikaj standardowych rozwiązań
Możliwość wykorzystania standardowych ustawień kampanii remarketingowej jest dużą pokusą. Dzięki temu mamy poczucie, że oszczędzamy czas i pieniądze, a do tego robimy wszystko prawidłowo. Ale czy na pewno?
W praktyce dużo lepiej postawić na samodzielne skonfigurowanie kampanii. To nam pozwoli ograniczyć liczbę wyświetleń reklam pojedynczemu użytkownikowi, tak aby nie czuł się osaczony, a my nie „przepalimy” budżetu. Zyskujemy również możliwość modyfikacji czasu wyświetlania reklam poszczególnym użytkownikom proporcjonalnie do stopnia skomplikowania procesu decyzyjnego. Dlaczego to ważne? Ponieważ nie ma co się łudzić, że klient zastanawiający się nad zakupem kurtki lub butów będzie zwlekał kilka tygodni, a nawet miesięcy z podjęciem decyzji zakupowej. Z drugiej strony trudno oczekiwać, by ten sam klient podjął w kilka dni decyzję o zakupie najnowszej generacji telewizora, sportowego samochodu lub luksusowego jachtu!
Wykorzystaj remarketing, by budować wizerunek i rozpoznawalność marki
Korzystając z remarketingu nie warto ograniczać się do myślenia o nim wyłącznie w kategoriach narzędzia prowadzącego do wzrostu sprzedaży i poziomu konwersji. Pochodną działań remarketingowych jest wzrost rozpoznawalności marki, większa wiarygodność, sprawianie wrażenia poważnej firmy dysponującej dużym budżetem reklamowym. Trzeba jednak zachować równowagę, tak aby zostać zauważonym, a jednocześnie nie zirytować klienta. W tym drugim przypadku kampania może przynieść odwrotny efekt od zamierzonego. Wizerunek marki może ucierpieć także wtedy, gdy reklamy zaczną pojawiać się w nieodpowiednich miejscach w sieci!
Pięć reklam na jednej stronie? Decathlon z pewnością nie pozostanie niezauważony!
Testuj różne strategie
Nie ma uniwersalnego przepisu na kampanię retargetingową lub remarketingową. Można promować konkretne produkty, które oglądał klient. Na to stawia na przykład Douglas. Można też zaprezentować konkretne kategorie produktów, jak robi to RTV Euro AGD. Dobrą taktyką jest też skupianie się na ciekawych treściach, zamiast na bezpośredniej sprzedaży.
Inną opcją jest zaproponowanie oferty rabatowej skierowanej do wybranych klientów. Warto tworzyć różne warianty kampanii i posługiwać się szerokim kompletem kreacji remarketingowych. Metodą prób i błędów można znaleźć optymalne rozwiązania w każdej branży.
Nie działaj tylko w ramach Google
Sieć reklamowa Google jest ogromna i daje mnóstwo możliwości. Ale kampanie remarketingowe i retargetingowe można prowadzić na wiele sposobów. Świetną opcją jest retargeting na Facebooku – w tym celu wystarczy stworzyć i zaimplementować na swojej stronie piksel Facebooka i już można ustawiać kampanie reklamowe.
Staranna analiza danych w połączeniu z odrobiną kreatywności i testowaniem poszczególnych rozwiązań pozwoli każdemu stworzyć efektywne kampanie remarketingowe. Wystarczy spróbować!
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!