TikTok nawiązał współpracę z Shopify. Jakie możliwości zyskują sprzedawcy?
TikTok nawiązał współpracę z Shopify, aby wesprzeć przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów oraz rozszerzaniu strategii handlowych, poprzez kampanie skierowane do unikalnej społeczności platformy. Dzięki współpracy TikToka i Shopify w Polsce, nawiązującej do globalnej premiery ogłoszonej w październiku 2020 r., platforma wprowadza funkcje, które ułatwią sprzedawcom optymalizację kampanii marketingowych oraz dotarcie do kreatywnej i zaangażowanej społeczności TikToka.
TikTok for Business
TikTok to miejsce dla biznesu, w którym przedsiębiorcy mogą rozwijać swoje marki, bez względu na skalę ich działalności, korzystając z różnorodnych i niestandardowych formatów – poprzez kreatywne treści i historie. Od momentu uruchomienia TikTok For Business marki z całego świata nawiązują relacje z bardzo zaangażowanymi użytkownikami platformy, poprzez bycie częścią kultury, która czyni TikTok zupełnie wyjątkowym miejscem. Między innymi dzięki współpracy z Shopify, TikTok staje się coraz ważniejszym kanałem dla sprzedawców chcących poszerzać grono swoich odbiorców.
– TikTok oferuje sprzedawcom Shopify bezkonkurencyjną możliwość dotarcia do odbiorców uwielbiających kreatywne oraz angażujące marki. Cieszymy się, że możemy ogłosić partnerstwo TikTok i Shopify w Polsce, a dzięki temu zapewnić lokalnym sprzedawcom kanał dotarcia do wyjątkowej społeczności platformy. Nasza współpraca z Shopify jest jednym ze sposobów, w jaki badamy nowe i innowacyjne rozwiązania łączące marki z użytkownikami na szeroką skalę – mówi Sylwia Chada, General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
Nowy kanał dla sprzedawców Shopify
Sprzedawcy Shopify, dzięki współpracy z TikTokiem mogą uzyskać dostęp do podstawowych funkcji TikTok For Business Ads Manager i korzystać z nich bez konieczności opuszczania platformy Shopify. Przedsiębiorcy otrzymają dostęp do funkcjonalności TikToka, takich jak:
- Pixel „1-click”: sprzedawcy mogą zainstalować lub podłączyć swój TikTok Pixel, dzięki czemu śledzenie konwersji jest łatwiejsze i sprawniejsze.
- One-Stop-Shop dla kampanii TikTok: sprzedawcy mogą w jednym miejscu tworzyć kampanie, kierować je do grona odbiorców i śledzić ich wydajność.
- Kreatywność stała się prosta: sprzedawcy mogą opowiedzieć własną historię poprzez tworzenie natywnych reklam, które doskonale współgrają ze społecznością platformy. Intuicyjne narzędzia kreatywne TikToka pomagają w ciągu kilku minut przekształcić produkty sprzedawców w wysokiej jakości reklamy.
- NOWOŚĆ Zaawansowane dopasowanie: sprzedawcy mogą wysyłać zaszyfrowane informacje o klientach, dzięki nowej funkcji TikTok Pixel. Pozwoli to skuteczniej śledzić konwersje z reklam i retargetować odbiorców przy jednoczesnym zachowaniu prywatności użytkowników.
Użytkownicy TikToka lubią kupować i są otwarci na reklamę
Użytkownicy TikToka są bardziej otwarci na reklamy niż użytkownicy innych platform, jak wynika z badania przeprowadzonego we współpracy z Clear Strategy dla TikToka. 72% z nich nie ma nic przeciwko oglądaniu treści od marek czy firm w mediach społecznościowych, 67% czuje się bliżej marek, które są obecne w mediach społecznościowych, z których korzystają, a 63% lubi reklamy i je ogląda zamiast zmienić kanał, przewinąć obok lub kliknąć dalej. Dodatkowo użytkownicy TikToka pamiętają treści marek, które widzieli na platformie. 54% użytkowników TikTok pamięta, że widziało jakiekolwiek treści sponsorowane, w porównaniu z Instagramem (47%), YouTube (43%) i Snapchatem (43%).
Użytkownicy TikToka są również mniej wrażliwi na cenę – 64% jest w stanie zapłacić więcej za jakościowe produkty a 52% często kupuje droższe produkty marek, które uważają za etyczne. Ponadto użytkownicy TikToka mają większe predyspozycje do zakupów. 72% twierdzi, że kupowanie rzeczy pomaga im się zrelaksować, a 55% lubi być pierwszymi, którzy mają najnowsze produkty.
Rozwój naszego partnerstwa z Shopify jest dla nas bardzo ważny, ponieważ nadal badamy możliwości, które przynoszą wartość dla firm i pomagają zwiększać liczbę ich odbiorców wśród naszej wyjątkowej społeczności TikToka, która jest otwarta na reklamy i zaangażowana w treści reklamowe – dodała Sylwia Chada.
Więcej informacji na stronie TikTok For Business Help Center.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z Clear Strategy dla TikToka i objęło 4000 respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch i Hiszpanii, w okresie październik 2020 r. – styczeń 2021 r.
Źródło: informacja prasowa
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!