PIM dla e-commerce – co to i dlaczego warto?
Zajmujesz się handlem internetowym i chcesz bez trudu panować nad wszystkimi danymi sprzedawanych przez Ciebie produktów? Idealnym rozwiązaniem będzie system PIM. Co to jest i jak wykorzystać go w swoim biznesie?
Product Information Management
PIM to system do zarządzania informacjami o produkcie. W praktyce jest to zewnętrzna, centralna baza, która pozwala zarządzać produktami. Poszczególne karty produktów zostają opublikowane dopiero wtedy, gdy są w pełni gotowe lub wypełnione w stopniu, który nam wystarcza. To jednak nie wszystko. Product Information Management pozwala zarządzać kategoryzacją produktów.
Takie rozszerzenie dla e-commerce to doskonała propozycja dla tych, którzy czerpią dane o produktach z wielu źródeł. To także odpowiednie rozwiązanie dla e-przedsiębiorców, którzy dzielą pracę nad strony produktów w swoim sklepie. Jeśli więc copywriter tworzy opisy, grafik dba o zdjęcia i materiały wideo, a jeszcze inna osoba odpowiada za przypisywanie powiązanych produktów lub wprowadzanie modyfikacji w zakresie SEO, to PIM system świetnie się sprawdzi, ułatwiając współpracę. PIM będzie też przydatnych dla e-sklepów, które mają duży, bardzo zróżnicowany asortyment.
W jakich jeszcze sytuacjach można skorzystać z systemu zarządzania informacjami o produkcie? Przede wszystkim wtedy, gdy e-sklep korzysta z wielu wersji językowych, ponieważ PIM ułatwia tłumaczenie treści. Z jego pomocą można także poprawić jakość danych, a więc wgrywać nowe zdjęcia, uzupełniać dane i opisy, dostosowywać nazwy i opisy pod kątem pozycjonowania, wprowadzać właściwe atrybuty i wdrażać wiele innych zmian.
PIM system to także właściwy wybór dla tych sklepów internetowych, które korzystają z różnych kanałów dotarcia do klientów. Dzięki kategoryzacji możliwe jest dostosowanie danych do publikacji w poszczególnych miejscach. Zatem tworzymy różne wersje opisów, a system automatycznie wybiera odpowiednie dane do konkretnych serwisów. Tym samym w jednym miejscu mamy zebrane opisy w różnych wersjach językowych, opisy do katalogów, do publikacji w e-sklepie, jak i do opublikowania na zewnętrznych platformach e-commerce. Podobnie jest ze zdjęciami i innymi plikami cyfrowymi.
Zalety systemów PIM
Korzystanie z PIM dla e-commerce to sposób na kontrolowanie i poprawianie jakości danych w sklepie. Dzięki niemu bez trudu znajdziemy i uzupełnimy brakujące dane. To także łatwiejsza wymiana informacji, szczególnie cenna w ramach współpracy ze specjalistami spoza firmy, takimi jak copywriterzy, specjaliści SEO, content marketerzy i itp.
Zaletą systemów PIM jest też to, że pozwalają automatyzować wiele procesów. Przykład? Wprowadzamy do bazy produkt raz, a on automatycznie może trafić na Allegro, Amazon i inne platformy sprzedażowe. Mamy więc do dyspozycji kompletną, zsynchronizowaną w czasie rzeczywistym bazę produktów i zyskujemy do niej nieograniczony dostęp. Wykorzystując PIM w e-sklepie oszczędzamy czas, upraszczamy procesy w swoim biznesie, a do tego dbamy o zachowanie najwyższych standardów.
Oczywiście na rynku funkcjonują różne systemy PIM, jak choćby Pimcore, Akeneo, Stibo czy Salsify. Każdy z nich ma swoje zalety, dlatego warto przeanalizować dostępne rozwiązania, aby wybrać taki, który w pełni odpowie na aktualne potrzeby. Dziś Product Information Management jest stosunkowo nowym systemem dla e-commerce, ale wszystko wskazuje na to, że wkrótce stanie się standardem dla sklepów internetowych. Dlatego warto oswoić się z nim jak najwcześniej.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!