Twisto pozwala przekonać się, jakim wyzwaniem dla niewidomych są zakupy w sieci
13 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Niewidomych. Z tej okazji fintech Twisto udostępnił mikrostronę, która pozwoli osobom widzącym przekonać się, jakim wyzwaniem mogą być zakupy online, gdy prowadzi nas wyłącznie głos.
Zakupy w internecie to nasza codzienność – robi je już 15 mln Polaków. Dla niewidomych mogą być jednak prawdziwym wyzwaniem.
„Niewidzialny sklep” jest dostępny ze strony twisto.pl lub bezpośrednio z linku. Witryna jest biała, nie widać na niej produktów ani przycisków. Jedynym przewodnikiem podczas zakupów jest głos.
Poszczególne przyciski nawigacyjne i obrazki są odczytywane. Kupujący porusza się po stronie korzystając z klawiszy klawiatury – strzałek i przycisku enter. Po wejściu na stronę użytkownik dostaje zadanie – ma odnaleźć wskazany produkt, wybrać jego odpowiednią wersję kolorystyczną i dodać ją do koszyka. Wszystko powinno zakończyć się udaną płatnością. Oczywiście na niby.
Cel eksperymentu
– Wizyta w „Niewidzialnym sklepie” pozwoli widzącym sprawdzić, w jaki sposób zakupy online robią osoby niewidome i dlaczego tak ważne jest odpowiednie przystosowanie witryny internetowej. Chodzi przede wszystkim o to, by informacje wyświetlane na stronie mogły być odczytane przy pomocy programu odczytującego tekst na ekranie – dodaje Agnieszka Jabłońska-Twaróg.
– Coraz więcej witryn jest przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, ale dotyczy to głownie instytucji publicznych. W strefie komercyjnej jest jeszcze sporo do nadrobienia, ale i tak sytuacja zmieniła się na plus w ciągu kilku lat. Osoby z niepełnosprawnością wzroku korzystają z takich samych stron internetowych jak osoby widzące. Warto o tym pamiętać. Niewiele trzeba by strona nadawała się do naszego użytku. Najważniejsze by elementy storn były odpowiednio opisane – mówi Rafał Kanarek, z Polskiego Związku Niewidomych.
Źródło: informacja prasowa Twisto
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!