Letnie wyprzedaże w sklepie internetowym – jak się wyróżnić?
Okres letnich wyprzedaży to jedna z najlepszych okazji, by pozyskać nowych kupujących oraz zwiększyć lojalność stałych klientów dla sklepu internetowego. Aby jednak akcja promocyjna przyniosła oczekiwane rezultaty, musi zostać zauważona!
Poinformuj klientów o wyprzedaży
Choć letnie wyprzedaże organizuje wiele sklepów internetowych i stacjonarnych, to nie możesz liczyć na to, że klienci domyślą się, iż Twój e-sklep również prowadzi taką akcję. Nie zapomnij zatem w wyraźny sposób zakomunikować osobom, które wchodzą na stronę sklepu, że letnia wyprzedaż trwa. Nie trzeba przy tym być zbyt subtelnym. Wystarczy spojrzeć na strony dużych sklepów internetowych aby zauważyć, że komunikaty o letnich wyprzedażach mają prosty przekaz, a do tego są niezwykle krzykliwe i tym samym od razu rzucają się w oczy.
Umieszczenie informacji o wyprzedaży w sklepie internetowym to jednak nie wszystko. Warto wykorzystać wszelkie kanały komunikacji, w tym mailing oraz social media.
Jeśli dysponujesz odpowiednio dużym budżetem możesz pokusić się o reklamy płatne w sieci Google lub w social media.
Zwiększ zainteresowanie letnią wyprzedażą
Możesz podkręcić zainteresowanie wyprzedażą udzielając dodatkowych zniżek, wprowadzając oferty ograniczone czasowo czy też łącząc promocje dla stałych klientów. To także dobry moment na organizację konkursów.
Sprawdzonym sposobem na wyprzedaż online jest też stopniowe pogłębianie obniżek cen. Taki zabieg pozwala utrzymać zainteresowanie wokół zorganizowanej akcji promocyjnej.
Pamiętaj, że nie ma jednej strategii co do polityki cenowej przy okazji wyprzedaży sezonowej. Oznacza to, że możesz udzielić zniżki kwotowe na cały asortyment lub na wybrane produkty. Możesz też zaoferować określoną zniżkę procentową na cały koszyk albo udzielić rabat na drugi, trzeci lub kolejny produkt. Wybór należy do Ciebie.
Stwórz odrębną podstronę dla promocji
Organizując wyprzedaż w sklepie internetowym należy przygotować odrębną podstronę, na której znajdą się wszystkie przecenione produkty. Dotarcie do tej dedykowanej przecenom karty musi być bardzo łatwe. Nie możesz oczekiwać, że klient będzie przeszukiwał całą ofertę w poszukiwaniu najciekawszych propozycji, bo szybko się zniechęci, a przecież nie o to chodzi. Dobrym pomysłem jest za to wyszczególnienie hitów wyprzedaży i innych wyjątkowo atrakcyjnych ofert.
Być może obawiasz się, że skierowanie uwagi klienta na wyprzedaż sprawi, że zakupi on wyłącznie produkty przecenione i zignoruje pozostały asortyment. Jednak wcale nie musi tak być!
Można wykorzystać obecność klienta na stronie sklepu tak, aby nie tylko zrobił większe zakupy, ale też aby powrócił do sklepu za jakiś czas. Sprawdzonym sposobem na zwiększenie wartości koszyka jest propozycja darmowej dostawy powyżej określonej kwoty. Dobrą strategią może być również zaproponowanie produktów komplementarnych z aktualnej kolekcji. Można pójść też o krok dalej i podarować klientom dodatkową zniżkę na kolejne zakupy z nowej kolekcji.
Dobrze zorganizowana akcja promocyjna to szansa nie tylko na sprzedaż towaru, ale też na zwiększenie popularności sklepu, na pozyskanie nowych klientów i odświeżenie zainteresowania dostępnym asortymentem dotychczasowych nabywców. Zatem nie strać okazji, jaką stwarza okres letnich wyprzedaży!
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!