AR Beauty – nowość od Google dla branży kosmetycznej 

AR Beauty – nowość od Google dla branży kosmetycznej 

Rozszerzona rzeczywistość, choć jest technologią znaną nie od dziś, to wciąż nie odegrała znaczącej roli na szeroką skalę w żadnej dziedzinie, poza rozrywką. Może się to jednak zmienić, bo po możliwości, które niesie rozszerzona rzeczywistość, właśnie sięgnął gigant z Mountain View. Google uruchamia bowiem reklamy AR Beauty. 

AR Beauty – co to takiego?

Google właśnie ogłosiło uruchomienie AR Beauty, czyli nowego typu reklamy bazującej na rozszerzonej rzeczywistości (AR – ang. Augmented Reality), która jest dedykowana sprzedawcom z branży kosmetycznej. Dzięki niemu marki będą mogły promować produkty kosmetyczne poprzez umożliwienie konsumentom ich wirtualnego przymierzenia. To ważne dla branży beauty, ponieważ wybór kosmetyków przez internet, jest ze względu na ich specyfikę, bardzo trudny. 

Użytkownicy internetu, którym wyświetli się nowa reklama, będą mogli skorzystać z narzędzia umożliwiającego im sprawdzenie, jak dany produkt będzie wyglądał na nich samych lub na wybranych przez nich modelach. I co najważniejsze, zrobią to z poziomu mobilnej przeglądarki internetowej, a nie dedykowanej aplikacji. Oczywiście reklamy AR Beauty mogą pomóc odbiorcy zapoznać się z opisem i podstawowymi informacjami o produkcie, a także mogą przeprowadzić go przez uproszczony proces zakupowy. 

Gdzie pojawią się reklamy AR Beauty?

Nowe reklamy pojawią się w miejscach, które są przeznaczone na reklamy Google Shopping, na urządzeniach mobilnych. Chodzi o to, by użytkownicy mogli w dowolnym momencie skorzystać z kamerek w swoich smartfonach lub tabletach, tak aby „przymierzyć” na sobie kosmetyki do ust i oczu, a wkrótce także podkłady do twarzy. 

AR Beauty
źródło: blog.google

Bez wątpienia Google dąży do tego, by stać się coraz bardziej atrakcyjnym narzędziem zakupowym i wyznaczać nowe standardy w tej dziedzinie, co z kolei przekłada się na większą wartość dla marek chcących reklamować się w wyszukiwarce. Już wcześniej testowano tego typu rozwiązania, na przykład w ramach Beauty Try-On na YouTube. Zatem upowszechnienie się takich reklam to tylko kwestia czasu. 

Czy warto inwestować w reklamy AR Beauty?

Reklamy bazujące na rozszerzonej rzeczywistości, takie jak AR Beauty od Google, są nowoczesne i innowacyjne, dzięki czemu mogą przyciągać uwagę konsumentów. Klienci są zwykle o wiele bardziej skłonni zainteresować się reklamami, które oferują interaktywność i ciekawe doświadczenia. W dodatku rozszerzona rzeczywistość pozwala na zaangażowanie ich w sposób, który nie jest możliwy w tradycyjnych działaniach reklamowych. To z kolei prowadzi do lepszego zapamiętania reklamy i budowania pozytywnych skojarzeń z marką.

Przykład AR Beauty
źródło: blog.google

Rozszerzona rzeczywistość może też zwiększać sprzedaż, poprzez pomaganie klientom w podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji zakupowych, właśnie dzięki umożliwieniu im testowania produktów lub uzyskiwania dodatkowych informacji w czasie rzeczywistym. 

Do niedawna z możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość, korzystały jedynie największe, najbardziej znane na rynku marki. Tworzyły na przykład wirtualne przymierzalnie jak Virtual Try On od L’Oréal Paris. Dzięki nowym narzędziom od Google to ma szanse się zmienić i reklamy opierające się o rozszerzoną rzeczywistość staną się powszechnie dostępne.  


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Alina Fijałkowska
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

AR Beauty – nowość od Google dla branży kosmetycznej 

Send this to a friend