Ile można zarobić w dropshippingu?

Ile można zarobić w dropshippingu?

Artykuł Partnera

O dropshippingu mówi się często jako o sposobie na szybki i łatwy zarobek zarówno dla dostawców, jak i dla sprzedawców. Wymaga to jednak pewnego uściślenia – to, ile zarobisz na dropshippingu, zależy w dużej mierze od Ciebie. A dokładnie od tego, jakie produkty będziesz oferować i jak zadbasz o ich wysoką sprzedaż. Sprawdź, co wziąć pod uwagę przy szacowaniu wysokości zarobków w dropshippingu.

Zarobki w modelu dropshippingu dla sprzedawców i dostawców

W jaki sposób działa dropshipping? W tym modelu biznesowym dostawca, czyli firma fizycznie posiadająca sprzedawane produkty, ustala ze sprzedawcą ceny na określonym poziomie. Zazwyczaj jest to przedmiotem negocjacji – gdy hurtownia lub producent współpracuje z kilkoma sklepami internetowymi, z każdym z nich może mieć ustalone różne ceny dla tego samego rodzaju produktów.

Sprzedawca, czyli właściciel sklepu internetowego, dolicza do ceny hurtowej marżę. Jej wysokość zależy od kilku czynników:

  • przewagi konkurencyjnej sprzedawcy – popularności sklepu internetowego, jakości strony (UX, pozycjonowanie), działań marketingowych;
  • kategorii produktu i jego ceny – w przypadku drogich produktów można ustalić wyższą marżę;
  • popytu – przy produktach cieszących się dużą popularnością marża może być niższa, a sklep internetowy zarabia dzięki wysokiej sprzedaży;
  • polityki cenowej dostawcy;
  • indywidualnych ustaleń pomiędzy sprzedawcą a dostawcą – warto przy tym wspomnieć, że warunki mogą być w razie potrzeby renegocjowane.

Czy w dropshippingu branża ma znaczenie?

Sprzedaż produktów w modelu dropshippingu zapewnia dużą elastyczność. To ważna zaleta – dzięki temu zarówno sprzedawcy, jak i dostawcy mogą szybko reagować na sytuację na rynku, nowe trendy i zapotrzebowanie klientów.

Firmy, które zarabiają na dropshippingu najwięcej, to zdecydowanie te aktywnie monitorujące rynek i dostosowujące swoją ofertę do popytu klientów. Warto o tym pamiętać niezależnie o tego, czy jest się sprzedawcą, czy dostawcą.

Jakie branże są najpopularniejsze w dropshippingu? Ta lista pokrywa się w dużej części z listą produktów, które klienci najczęściej kupują przez internet. To przede wszystkim towary z branży:

  • kosmetycznej;
  • farmaceutycznej;
  • elektronicznej i elektrotechnicznej;
  • spożywczej (zwłaszcza produkty luksusowe);
  • wyposażenia domu;
  • artykułów dla dzieci;
  • motoryzacyjnej.

Pozycje z tej listy nie wyczerpują tematu – oprócz nich warto zwracać uwagę na „wschodzące gwiazdy” na rynku internetowym, czyli takie produkty, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Przykładem z branży elektrotechnicznej są pompy ciepła, panele fotowoltaiczne i wszystko, co z nimi związane (akcesoria montażowe, okablowanie itp.). Jeszcze kilka lat temu mało kto decydował się na wykorzystanie energii słonecznej i ciepła z gruntu lub powietrza w swoim domu. Obecnie zainteresowanie tymi technologiami jest tak duże, że w niektórych sklepach pojawiają się nawet braki towaru. Warto na to zareagować i dostarczać klientom to, czego poszukują. Współpracę w tej branży możesz nawiązać między innymi z e-commercem TIM.pl. Dropshipping na TIM to szereg możliwości i udogodnień, także dla osób dopiero rozpoczynających działania w branży elektrotechnicznej.

Co jeszcze decyduje o wysokości zarobków w dropshippingu?

Jak widzisz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: ile można zarobić na dropshippingu. Decydują o tym m.in. następujące czynniki:

  • Rodzaj produktów – ich popularność na rynku, półka cenowa, częstotliwość zakupu (jednorazowo czy cyklicznie).
  • Konkurencja – z jednej strony bardziej opłacalna jest sprzedaż produktów niszowych, których nie oferują inne sklepy internetowe, z drugiej – dobrym pomysłem może być jednoczesne oferowanie popularnych produktów, na które jest wysokie zapotrzebowanie. Za każdym razem decyzja wymaga wcześniejszego rozeznania na rynku i oceny, czy w danych warunkach istnieje jeszcze miejsce na kolejny podmiot mający taką ofertę.
  • Marketing i kanały komunikacji – to obszar, za który odpowiada przede wszystkim sprzedawca, ale – do pewnego stopnia – również dostawca. Udana sprzedaż zależy m.in. od wartościowych opisów produktów, atrakcyjnych zdjęć (te często dostarczają dostawcy) oraz od aktywnych działań marketingowych – promocji w mediach społecznościowych, reklam Google, pozycjonowania strony itp.
  • Wysokość marży – to właśnie ze względu na nią warto wynegocjować z dostawcą jak najbardziej atrakcyjne warunki współpracy. Będzie to łatwiejsze, gdy sprzedawca będzie miał mu do zaoferowania coś od siebie – popularny, sprawnie funkcjonujący sklep, narzędzia marketingowe czy doświadczenie.

Liczysz na wysokie zarobki w dropshippingu? Zwiększysz swoje szanse na sukces, jeśli dobrze przemyślisz swój pomysł oraz wybierzesz atrakcyjną branżę i produkty. Nie pomiń także zadbania o efektywną współpracę na linii sprzedawca–dostawca.

Artykuł Partnera


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Partner
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Najnowsze artykuły

Ile można zarobić w dropshippingu?

Send this to a friend