Jak influencerzy mogą pomóc w promocji Twojego sklepu internetowego?
Popularność influencer marketingu wynika z jego skuteczności. W dodatku jest to rozwiązanie, z którego mogą korzystać niemal wszystkie firmy. Współpraca z influencerami sprawdza się nie tylko w przypadku znanych marek i nie tylko w najpopularniejszych branżach jak moda czy uroda.
Co jest Twoim celem?
Chcesz zwiększać świadomość marki i docierać do nowych odbiorców? A może chcesz poinformować potencjalnych klientów o nowych produktach lub usługach? Interesuje Cię budowanie zaangażowania w komunikacji pomiędzy marką a odbiorcą? Wszystko to, możesz osiągnąć dzięki współpracy z influencerami. Kluczowe jest jednak kreatywne podejście oraz właściwy wybór influencera. Odpowiedni influencer pozwoli dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej i będzie ambasadorem marki.
Pamiętaj, że ogromne szanse na sukces daje współpraca z influencerem, który jest autentyczny i szczery i przy tym pasuje do tematu kampanii. Liczby często mają drugorzędne znaczenie.
Recenzje, prezentacje i testy
Bardzo często blogerzy i vlogerzy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami często testują określone produkty. Vlogerzy technologiczni przedstawiają własne recenzje najnowszego sprzętu elektronicznego, szafiarki prezentują modne stylizacje, a blogerzy tworzący lifestyle’owe treści dzielą się chociażby przeczytanymi książkami.
Influencerzy-podróżnicy mogą testować walizki, twórcy zajmujący się kulinariami – sprzęt kuchenny, a blogerzy parentingowi – akcesoria dziecięce. To doskonała okazja, by niezależnie od formatu, twórca internetowy mógł zarekomendować właściwie każdy e-sklep. Na tego typu materiały trafiają nie tylko obserwatorzy danego influencera, ale też wielu internautów poszukujących konkretnych produktów.
W zależności od zakresu współpracy influencer może lokować markę, użyczać swój wizerunek, a nawet tworzyć dedykowany content.
Wspólne akcje promocyjne
Influencer może ogłaszać konkursy, których nagrody będą sponsorowane przez e-sklep, może też być zaangażowany w konkursy i akcje promocyjne bezpośrednio na stronie marki, stając się jednocześnie twarzą kampanii. Zobacz, jak może wyglądać atrakcyjnie zaprezentowany konkurs, w tym wypadku sponsorowanego przez klinikę zdrowia i urody.
Haul zakupowy
Osoba popularna w sieci może wypromować sklepy, marki i konkretne produkty nagrywając tzw. haul zakupowy. Są to filmiki, w których influencer chwali się swoimi zdobyczami z ostatniego shoppingu. Choć formuła filmów jest dość powtarzalna i mało oryginalna, to wciąż tego typu działania przyciągają spore zainteresowanie, a filmy prezentujące zakupowe zdobycze influencerów zgarniają setki tysięcy wyświetleń.
Influencer jako ambasador marki
Moc influencer marketingu tkwi w wiarygodności internetowych twórców. Dlatego warto dążyć do budowania trwałych relacji z osobami, które będą kojarzyć się z naszą marką. Dzięki temu influencer będzie mógł wpisać nas w ciekawy dla odbiorców content oraz zaangażować odbiorców do komunikacji z marką. Tym samym nie rekomendujemy wykorzystywania influencer marketingu na zasadzie jednorazowej współpracy, tym bardziej oczekując przy tym krótkiego terminu realizacji zobowiązania oraz natychmiastowych efektów.
Wybór influencera
Bazowanie wyłącznie na wysokich zasięgach i statystykach influencera, dyktowanie własnych warunków i ograniczanie kreatywności twórcy, niskie wynagrodzenie oraz brak zaufania do influencera to prosta droga do porażki. Zamiast tego warto skupić się na zweryfikowaniu autentyczności przekazu poszczególnych twórców.
Należy też zwrócić uwagę na zaangażowanie odbiorców publikowanych przez nich treści. Najlepiej podjąć współpracę z takimi influencerami, których interesuje długotrwała współpraca. W ten sposób można stworzyć wartościowe relacje, które zaowocują wzajemnym zaufaniem, wysokiej jakości contentem powstającym przy dużej swobodzie artystycznej, jednocześnie za wynagrodzenie adekwatne do jakości.
Zwróć uwagę, że czasem najlepiej sprawdzi się makroinfluencer gromadzący wokół siebie setki tysięcy odbiorców, dla innej marki lepszą strategią będzie współpraca z mikroinfluencerami, docierających do „zaledwie” kilku tysięcy obserwatorów.
Pamiętaj, że mikroinfluencerzy docierają do mniejszej społeczności, ale są to często wąskie grupy zainteresowane konkretną tematyką. Dotarcie do nich może być strzałem w dziesiątkę!
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!