Fameshop – pierwszy sklep tylko dla influencerów

Fameshop – pierwszy sklep tylko dla influencerów

Powstał pierwszy sklep internetowy przeznaczony wyłącznie dla influencerów. Fameshop to sklep, w którym twórcy internetowi mogą zgłaszać się po wystawione produkty i otrzymać je w zamian za publikacje w kanałach społecznościowych.

W dobie rosnącej popularności social mediów oraz spadku efektywności tradycyjnej reklamy influencer marketing staje się ważnym elementem strategii marketingowej marek. Fameshop to sklep przeznaczony tylko dla influencerów, w którym twórcy internetowi mogą zgłaszać się po wystawione w sklepie produkty i otrzymać je bezpłatnie w zamian za publikacje na ich temat w swoich kanałach społecznościowych. Do życia powołało go agencja Hash.fm specjalizująca się w influencer marketingu.

Twórcy sami wybierają produkt

Dzięki unikalnemu formatowi, jakim jest Fameshop, do akcji zgłaszają się tylko ci influencerzy, którzy są realnie zainteresowani produktem. To influencerzy decydują, jaki produkt będzie odpowiedni dla ich kanału i ciekawy dla ich obserwujących. Dzięki temu publikacje na temat produktu są bardziej autentyczne i spójne tematycznie z kanałem twórcy.

Ostatnie miesiące pokazały nam jak duży potencjał ma Fameshop. Przeprowadziliśmy kilkadziesiąt akcji, które cieszyły się pozytywną reakcją i dużym zainteresowaniem influencerów i zaowocowały świetnymi publikacjami w ich kanałach. Z Fameshopa skorzystały już takie firmy jak L’Oreal, home&you czy OCHNIK. Akcje prowadziliśmy głównie na Instagramie, ale testowaliśmy je również z sukcesem na Youtube. Mamy w planach prowadzenie kampanii również w innych mediach społecznościowych m.in. na Tik Toku – komentuje Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.

źródło: fameshop.fm

Łatwa współpraca z markami

Influencerzy cenią sobie Fameshop za to, że mają łatwy dostęp do markowych produktów, które mogą testować, recenzować i opisywać bez konieczności ich kupna czy wysyłania próśb o ich przesłanie do działów marketingu poszczególnych firm. Z Fameshopa korzystają zarówno znani twórcy jak i mikroinfluencerzy, którzy cieszą się bardzo dużym zaufaniem swoich fanów. Z punktu widzenia marek zaletą promocji produktów na Fameshop jest też to, że kampanie realizowane są bardzo szybko i mogą być skalowalne. Fameshop ułatwia współpracę z influencerami i pomaga realizować kampanie marketingowe jednocześnie z kilkudziesięcioma czy nawet kilkuset twórcami.

Fameshop to najprostszy sposób na autentyczny influencer marketing. Staraliśmy się, aby dla klienta proces był jak najbardziej przejrzysty. Poprzez krótki brief klient przekazuje nam kluczowe informacje o produkcie i grupie docelowej, a my zajmujemy się resztą. Zamieszczamy produkt na Fameshopie, przyjmujemy zgłoszenia influencerów, weryfikujemy zgłoszonych, wybieramy finalnych do współpracy, wysyłamy produkty, zbieramy raport z publikacji. Dzięki świetnym narzędziom analitycznym i automatyzacji poszczególnych elementów cały proces realizujemy bardzo efektywnie – komentuje Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.

źródło: fameshop.fm

Jak to działa?

Od momentu otrzymania przesyłki, twórcy mają 7 dni na publikację materiału, a w przypadku YouTube’a – 14 dni. Twórcy sklepu wierzą, że wysoka jakość zrealizowanego materiału sprawi, że zostanie od widoczny publicznie na stałe. Konieczne jest także wysłanie linku z publikacją na dedykowany akcjom adres e-mail.

W przypadku, gdy twórca nie może opublikować materiału we wskazanym czasie lub nie dotarły do niego produkty również konieczny jest kontakt e-mailowy.  Otrzymane produkty zostają z twórcami na stałe i nie muszą oni ich zwracać.  Co ważne, liderzy opinii mogą brać udział w dowolnej liczbie akcji, ale ważne jest, aby po otrzymaniu produktu materiał na jego temat został opublikowany.

Źródło: informacja prasowa