Jak wymyślić nazwę sklepu internetowego?

Jak wymyślić nazwę sklepu internetowego?

Nazwa sklepu internetowego – choć to tylko słowo lub dwa, kilka lub kilkanaście liter, to ma ogromne znaczenie dla biznesu i wbrew pozorom jej wybór nie jest łatwym zadaniem. Jak wymyślić nazwę sklepu internetowego?

Cechy dobrej nazwy sklepu internetowego

Nazwa dla sklepu internetowego powinna krótka, łatwa do zapamiętania oraz równie prosta do zapisania. W miarę możliwości warto unikać znaków diakrytycznych. Jeśli nazwa, o której myślimy, jest podatna na zniekształcenia, trudna, skomplikowana i długa to z pewnością nie będzie odpowiednia. Warto pamiętać, że nazwą naszego sklepu będą posługiwać się różni klienci, również obcokrajowcy, będą ją też wpisywać na różnych urządzeniach, więc nie można im tego utrudniać.

Nazwa sklepu internetowego, choć prosta i czytelna, w miarę możliwości musi być też oryginalna i tym samym odróżniająca naszą działalność od konkurencji. Dlatego przystępując do wyboru nazwy dla swojego e-biznesu, trzeba zorientować się, z jakich nazw korzystają konkurencyjne firmy. Nie warto przy tym ulegać pokusie nadania podobnej nazwy, tak aby ogrzać się w blasku znanej marki. Takie działanie może przynieść więcej złego niż dobrego. Dużo lepiej budować własną markę i zapewnić sobie rozpoznawalność oraz wyróżniać się na rynku.

Warto unikać liczb, tak aby nie wywoływać konsternacji u klientów, którzy nie będą wiedzieć, czy zapisać je słownie, czy z pomocą cyfr. Dobrze jest też unikać akronimów. Nie ma też sensu skupiać się na aktualnych trendach – moda przeminie, a nazwa pozostanie.

Oryginalnie czy szablonowo?

Przedsiębiorcy zastanawiający się jak wymyślić nazwę sklepu internetowego często mają dylemat, czy postawić na nazwę nawiązującą do asortymentu, branży, środowiska, lokalizacji, klientów, nazwisk, czy może zupełnie abstrakcyjnych pojęć. Czy silić się na oryginalność i kreatywność, czy postawić na trochę nudne i pospolite, ale za to oczywiste rozwiązania? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Wszystkie możliwe warianty są obecne na rynku i świetnie sobie radzą.

Nazwa nawiązująca do asortymentu jak sklepbiegacza.pl czy tanecznysklep.pl od razu informuje klientów, czego mogą się spodziewać, wchodząc na daną stronę. Minusem takiego rozwiązania jest to, że nazwa jest mało uniwersalna i będziemy mieć problem w przypadku ewentualnej zmiany asortymentu i branży.

Ciekawą opcją jest odwołanie się do lokalizacji, w której firma działa. Jest to szczególnie dobry zabieg, jeśli sprzedajemy produkty regionalne jak sklepy mazurskiemiody.pl czy smakilubelszczyzny.pl. Możemy też sięgnąć po słowa charakterystyczne dla naszej grupy docelowej, na przykład nawiązując do mowy potocznej lub slangu jak choćby sklep dziaraj.pl. Oczywiście można też postawić na nazwę, która sama w sobie nic nie znaczy, jak choćby vicante.com czy znane wszystkim nazwy takie jak Zalando, Empik czy Allegro.

Nazwa sklepu internetowego a domena

Wybierając nazwę e-sklepu, trzeba sprawdzić, czy domena internetowa o tym brzmieniu jest dostępna do wykupienia. Choć teoretycznie nazwa sklepu nie musi być tożsama z domeną, to ich rozdzielenie wprowadzi niepotrzebny chaos.

Dlaczego nazwa sklepu internetowego ma znaczenie?

Nazwa e-sklepu jest ważnym elementem identyfikacji firmy na rynku. To ją klienci będą wpisywać, chcąc odwiedzić sklep. To ona pojawi się w witrynie, na materiałach promocyjnych i reklamowych, w social mediach i w dziesiątkach innych miejsc. Nazwa sklepu internetowego staje się jego nierozerwalną częścią, a ewentualne zmiany są bardzo trudne do wprowadzenia. Dlatego wybierając nazwę dla swojego biznesu, warto dać sobie czas, zastanowić się, czy będziemy z tej nazwy zadowoleni także za kilka lat, gdy firma się rozwinie. Dobrze jest też skonsultować wybór nazwy ze znajomymi, gdyż łatwo dać się ponieść osobistym preferencjom, a tymczasem nazwa sklepu ma trafić do innych, nie do nas.

Naming, czyli profesjonalna pomoc

Mając trudności w wymyśleniu nazwy dla firmy, można zdać się na pomoc specjalistów od namingu. Specjalista zaproponuje odpowiednią nazwę sklepu internetowego, biorąc pod uwagę konkurencję, charakterystykę branży, specyfikę danej działalności, asortyment, grupę docelową, dostępność nazwy, jej konotacje, znaczenie i wiele innych cech.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Alina Fijałkowska
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Jak wymyślić nazwę sklepu internetowego?

 

Send this to a friend