Jakie trendy w e-commerce czekają nas w 2020 roku?

Jakie trendy w e-commerce czekają nas w 2020 roku?

Mobile, AI, a może powrót do sklepów stacjonarnych? Jakie trendy w roku 2020 spotkamy w e-commerce, według najnowszych badań przeprowadzonych przez Divante przy współpracy z Instytutem Kantar? Zapoznajmy się z treścią raportu.

Co dokładnie podlegało badaniom?

W celu zbadania trendów na rok 2020, pod uwagę wzięto 12 spośród 40 trendów, które przez specjalistów zostały uznane takimi, które pojawią się w przyszłości. I tak oto wygląda mapa tych trendów:

Jakie trendy w e-commerce czekają nas w 2020 roku?, Komerso.pl
źródło: divante.com

Jak twierdzi Divante, trendy te wygenerowały największe poziomy ROI, a ponadto w badaniu wzięło udział ponad 250 specjalistów z dziedziny e-commerce oraz managerów. No dobra, ale które z tych trendów są najważniejsze?

Na co należy zwracać uwagę?

Przede wszystkim, decydując się na wejście do branży e-commerce, musimy pamiętać o dostosowaniu naszych ofert do wersji mobilnych. To właśnie przy wykorzystaniu wersji mobilnej, użytkownik może dużo szybciej i z każdego miejsca dokonać zakupu. W tym roku, firmy dalej będą stawiały na wersje mobilne, ale będą próbowały ulepszać wszelkie kanały tak, aby były coraz to doskonalsze.

Kolejnym punktem jest sztuczna inteligencja, która, wbrew opinii specjalistów, wcale nie przestała się rozwijać, a wręcz przeciwnie. Wdrażana jest już niemalże w każdą dziedzinę życia i jeżeli Ty, będąc w branży e-commerce dalej na nią nie postawiłeś, musisz to zrobić, aby nie pozostać w tyle.

Nie zmienia się również kwestia bezpieczeństwa, mimo, iż przepisy, a w zasadzie ich interpretacja cały czas się zmienia. Ważne natomiast, aby zwracać uwaga na formularze, check boxy i inne, równie istotne kwestie.

VR i AR

Cały czas mówimy o możliwościach, jakie dają nam nowe technologie. Mimo to, w dalszym ciągu wiele firm nie dostrzega potrzeby ich użytkowania. A szkoda! Powód? To bardzo zachęca do kupna naszego potencjalnego klienta. Dobrym przykładem są tu koncerny kosmetyczne, które oferują sprawdzenie za pomocą technologii AR, czy dany kosmetyk będzie odpowiadał nam kolorystycznie.Podobnie można zrobić z ubraniami, butami i innymi produktami, które oferujemy odbiorcom. Jak to mówią: sky is the limit!

Cały raport możesz pobrać tutaj.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Karolina Żyłowska
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Jakie trendy w e-commerce czekają nas w 2020 roku?

Send this to a friend