Kto odwiedza Twój e-sklep? 6 narzędzi, które powiedzą Ci, kim są Twoi klienci 

Kto odwiedza Twój e-sklep? 6 narzędzi, które powiedzą Ci, kim są Twoi klienci 

Identyfikacja użytkowników jest jedną z dróg do zoptymalizowania sprzedaży. Na rynku nie brakuje rozwiązań dostarczających cennych informacji. Dzięki nim spersonalizujesz komunikację czy przygotujesz wyjątkowe oferty.

Google Analytics

Nazwa doskonale znana internautom. Jednak tylko część z nich łączy to narzędzie z prowadzeniem czy rozwijaniem e-sklepu. Tymczasem moduł e-commerce stwarza wiele możliwości przydatnych do profilowania klientów. Chętni uzyskają m.in. informacje o wieku, płci, zainteresowaniach czy dane geograficzne. Warto je porównać np. z założeniami dotyczącymi grupy docelowej. Ponadto łatwo pozwala na monitorowanie źródeł ruchu w e-sklepie.

źródło: analytics.google.com

Yandex Metrica

Uzupełnienie lub konkurencja dla Google Analytics – to częste opinie na temat tego narzędzia. Jedną z jego cech charakterystycznych pozostaje generowanie map ciepła (heatmap). Pokazują one, w które miejsca internauci klikają na danej stronie. Przydatne okazują się również m.in. informacje dotyczące czasu przeznaczanego na przeglądanie poszczególnych fragmentów strony.

źródło: metrica.yandex.com

Smartsupp

Klienci w e-commerce są identyfikowani w różny sposób. To rozwiązanie jest kojarzone przede wszystkim z live chatem. Jednocześnie umożliwia nagrywanie odwiedzających, co pozwala na identyfikację istotnych danych na ich temat. W grę wchodzi pozyskanie nie tylko imienia czy adresu e-mail. Jeśli więc rozmówca zaloguje się na stronie, to w trakcie konwersacji można sprawdzić np. historię jego zakupów.

źródło: smartsupp.com.pl

Smartlook

Nie trzeba zastanawiać się, co faktycznie robią klienci w e-commerce. Można czasowo wcielić się w nową rolę. To narzędzie pozwala bowiem na zobaczenie strony czy aplikacji mobilnej właśnie oczami użytkownika. Aktywność potencjalnych kupujących jest nagrywana. Ponowne odtworzenie nagrań ułatwi znalezienie m.in. przyczyn opuszczania sklepu przez poszczególnych internautów.

źródło: smartlook.com.pl

SALESmanago

Klienci w e-commerce dzielą się na kilka grup. Informacje o ich wejściach i zachowaniach można uzyskać dzięki temu narzędziu. Według producenta, oferuje on jeden z najbardziej zaawansowanych na świecie modułów identyfikujących oraz monitorujących. System dostarcza profile behawioralne, a ponadto jest w stanie automatycznie reagować na różne zachowania.

źródło: salesmanago.pl

Edrone

Kolejne narzędzie pozwalające na zebranie cennych informacji. Użytkownik zostanie zidentyfikowany nie tylko w sytuacji logowania się w sklepie. Jeśli odbierze wiadomość na poczcie, to nastąpi powiązanie jego adresu e-mail z wcześniejszym zachowaniem na stronie. Gdy powróci do e-sklepu, nawet bez logowania, system go rozpozna i będzie analizował jego zachowanie.

źródło: demo-control.edrone.me

Klienci w e-commerce nie muszą być anonimowi. Wystarczy dobrać odpowiednie narzędzia, również bezpłatne, aby sporo się dowiedzieć o użytkownikach. Umiejętne wykorzystanie pozyskanych informacji może mieć spore znaczenie dla przyszłości sklepu internetowego. Zwłaszcza w dobie zmieniających się preferencji zakupowych Polaków i coraz większej roli e-handlu.

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem