Littlest Pet Shop przodowało w polskim e-commerce w 2019 roku

Littlest Pet Shop przodowało w polskim e-commerce w 2019 roku

Artykuł został przygotowany przez eksperta firmy Neticle i stanowi wprowadzenie do nadchodzącej serii analiz.

Polskie przepisy dotyczące niedzielnego zamknięcia sklepów, wprowadzone w 2018 r., dały stronom handlu elektronicznego znaczne możliwości rozwoju. Neticle, zajmujący się inteligentną analizą tekstu i social listeningiem, sprawdził, w jaki sposób kluczowi gracze na rynku skorzystali z nich w zeszłym roku. 

W badaniu przeanalizowano trzy firmy – Allegro, Groupon i Neo24 – biorąc pod uwagę różne aspekty: najbardziej pozytywny WOI (Web Opinion Index – własny indeks Neticle, który dynamicznie łączy liczbę wzmianek z ich polaryzacją), najczęstsze emocje i dystrybucję wzmianek.

Wzmianki rozkładały się niemal równomiernie w 2019 roku – tylko w przypadku Allegro zaobserwowaliśmy dni o różnych parametrach. O firmie wspomniano najczęściej 29 maja na skutek wideo pewnego influencera, w którym rozpakowuje i przedstawia zakupione na Allegro paczki Littlest Pet Shop.

źródło: materiały eksperckie

Analizując wartość WOI czterech marek, spotkaliśmy się z rzadko występującą tendencją w branży, mianowicie oceny wszystkich czterech firm odnotowały pozytywny wzrost w ciągu roku. Chociaż wystąpiły niewielkie spadki, żaden z nich nie był tak znaczący, aby odwrócić ten trend.

źródło: materiały eksperckie

Najwyższą wartość osiągnęło Allegro, najniższą zaś Groupon. Wynika to z faktu, że pomimo wielu rozmów o marce, ponad 80% wzmianek miało polaryzację neutralną.

źródło: materiały eksperckie

Biorąc pod uwagę najczęściej towarzyszące danej marce emocje, Neo24 wywołało radość i ekscytację wśród największej liczby kupujących. Było to wynikiem losowania nagród na Facebooku, podczas którego firma wylosowała dwa inteligentne zegarki wśród komentatorów.

źródło: materiały eksperckie

Jeśli chodzi o najbardziej aktywne kanały Allegro, użytkownicy najczęściej udzielali się na forach – w regionie jest to wyjątkowy przypadek, ponieważ inne firmy szukają dialogu na swoich platformach (Facebook, Twitter). W rezultacie mogą szybko i proaktywnie komunikować się ze swoją grupą docelową.

Podsumowując, otrzymaliśmy bardzo pozytywny obraz polskiego rynku handlu internetowego: klienci korzystają z witryn handlu elektronicznego z zaufaniem, są zadowoleni z kupowanych produktów i świadczonych usług oraz często i chętnie dzielą się ze sobą swoimi doświadczeniami.

Już wkrótce zaprezentujemy kolejną analizą mediów internetowych dla jednej z branż.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Littlest Pet Shop przodowało w polskim e-commerce w 2019 roku

Send this to a friend