Porównywarki cenowe – źródło dodatkowego ruchu na stronie
Porównywarki cenowe – na czele z Ceneo.pl, a także wciąż popularnymi serwisami takimi jak Nokaut.pl czy Skapiec.pl – na stałe wpisały się we współczesny polski e-commerce. Użytkownicy internetu bardzo cenią sobie możliwość szybkiej weryfikacji cen produktów w poszczególnych sklepach. Porównywarki cenowe otwierają też całą masę możliwości przed e-przedsiębiorcami.
Korzyści dla każdego
Pozornie porównywarki cenowe są narzędziem dla klienta. To on znajduje w jednym miejscu cały wachlarz interesujących go ofert. Dzięki przejrzystemu zestawieniu w kilka chwil może wybrać najkorzystniejszą cenę. Omija go całe żmudne przeszukiwanie asortymentu wielu sklepów internetowych.
Zyskuje na tym także sklep internetowy – może nawet więcej niż klient. Już sam fakt funkcjonowania w porównywarkach i rankingach sprawia, że sklep staje się rozpoznawalny. Za każdym razem ma możliwość przedstawienia swojej oferty i proponowanych cen. Wzrost świadomości istnienia sklepu przekłada się na rosnące zaufanie konsumentów. Porównywarki cenowe pomagają również generować większy ruch na stronie. I to dobrze konwertujący, bo do e-sklepu trafiają już konsumenci wstępnie zainteresowani produktem i ofertą.
Ruch na stronie
W przeciwieństwie do portali aukcyjnych, z których korzysta wiele sklepów (głównie małych), porównywarki cen z powodzeniem przekierowują ruch na stronę. Jednocześnie koszt tego przekierowania jest niewielki. Metodą rozliczenia jest CPC, czyli koszt za kliknięcie, jednak spotyka się różne inne korzystne warianty. Obecność w porównywarce cen jest bardzo dobrym i stosunkowo tanim sposobem na dotarcie do klienta.
Porównywarki cenowe – wady i zalety
Największe obawy wśród przedsiębiorców budzi wojna cenowa. Porównywarki poniekąd zmuszają e-sklepy do obniżania cen. Mechanizm jest bowiem prosty – im niższa cena tym wyższa pozycja w rankingu. Jednocześnie każdy rozsądny sprzedawca wie, że zaniżanie cen to prosta droga do bankructwa. Czy więc warto walczyć ceną? Okazuje się, że nie!
Można śmiało powiedzieć, że tak naprawdę cena w porównywarkach cen ma drugorzędne znaczenie. Często o wiele bardziej liczy się marka, jej rozpoznawalność i opinie o niej, zaufanie do sklepu, dobry opis produktu, a także cały szereg elementów pobocznych – koszty dostawy, sposób dostarczenia zamówienia, dostępne formy płatności itd. Warto wziąć pod uwagę, że nie wszyscy konsumenci są w równym stopniu wrażliwi na wartość i cenę.
Bez wątpienia porównywarki cenowe są elementem traktowanym przez konsumentów jako pomoc decyzyjna. Użytkownicy internetu, pozbawieni możliwości bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą oraz szansy obejrzenia produktu, szukają innych rzetelnych źródeł informacji. Porównywarki cen odpowiadają na te potrzeby. Dlatego nieobecność w tych serwisach może e-sklepowi tylko zaszkodzić.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!