Opisy produktów w e-sklepie – ich rola w sprzedaży

Opisy produktów w e-sklepie – ich rola w sprzedaży

W przypadku tradycyjnej sprzedaży ogromne znaczenie ma ekspozycja produktu. W e-sklepie podobną rolę spełnia właściwe posegregowanie produktów oraz ich zdjęcia i opisy. Należy pamiętać, że w sklepie internetowym klient nie ma możliwości wzięcia produktu do ręki, dotknięcia materiału, sprawdzenia jakości, przymierzenia, porównania kolorów, przetestowania etc. Dlatego tak ważne są opisy produktów, które szczegółowo, a do tego w atrakcyjny sposób, poinformują odwiedzającego e-sklep o wszystkich interesujących go cechach.

 

Wpływ na decyzję zakupową

Opis produktu musi przekonać klienta, że podejmuje właściwy wybór, a produkt lub usługa spełni jego oczekiwania. Jeśli opisy nie będą satysfakcjonować odwiedzających stronę, to w najlepszym wypadku będą kontaktować się z obsługą sklepu, a w najgorszym – odejdą do konkurencji. Czas poświęcony na stworzenie dobrych opisów, przełoży się na mniejszą ilość pracy w zakresie obsługi klienta, pozytywny wizerunek sklepu, a także zwiększenie sprzedaży. To jednak nie jedyna rola opisów.

Budowanie wizerunku eksperta

Sklep internetowy, który ma starannie przygotowane karty produktów, postrzegany jest jako godny zaufania, profesjonalny oraz szanujący klientów. Dzięki temu e-sklep może się znacznie wyróżnić wśród swojej konkurencji jako lider i ekspert w danej branży.

Sprzedaż komplementarna

Dobre opisy produktów pomagają zasugerować klientowi zakup dodatkowych funkcji lub rozbudowę sprzętu o dodatkowe moduły. Właściwie skonstruowana karta produktu ułatwi klientom znalezienie akcesoriów dodatkowych, a także pasujących do wybranej rzeczy produktów. Każdy kolejny zakup to dodatkowy zysk dla e-sklepu! Warto wykorzystać siłę up- i cross-sellingu.

Opisy prduktów a porzucanie koszyka

Bogaty opis, rzetelnie informujący klientów o produkcie, a także o warunkach zakupu, pomaga przeciwdziałać porzucaniu koszyka tuż przed zakupem. Dzięki takiemu podejściu unikamy sytuacji, w których klient jest rozczarowany ofertą tuż przed finalizacją transakcji i rezygnuje z zakupu.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Tworzenie unikalnej treści, opisów zawierających ważne dla nas słowa kluczowe, tekstów odpowiadających na potencjalne pytania klientów, sprzyja pozycjonowaniu strony. Nikogo z pewnością nie trzeba przekonywać, że im wyższa pozycja, tym większy ruch na stronie i tym samym unikalna szansa na zwiększenie konwersji.

 

Optymalizacja opisów produktów powinna być priorytetem dla każdego e-sklepu. Pomysły na promowanie oferty, sposoby na pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów oraz metody na zaspokajanie rosnących oczekiwań konsumentów zawiodą, jeśli pominiemy podstawowe kwestie – strukturę zapewniającą wygodne poruszania się po sklepie, użyteczność e-sklepu i opisy produktów.

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem