Sprzedaż przenosi się do sieci. Jak szybko założyć sklep internetowy za pomocą Sky-Shop.pl?
Artykuł przygotowany przez firmę Sky-Shop
Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Obecnie jej wartość wynosi około 50 miliardów złotych i stale rośnie.
Pisząc o sklepach internetowych w drugim kwartale 2020 roku, nie sposób nie wspomnieć o sytuacji gospodarczej związanej z pandemią COVID-19. Można się bowiem spodziewać, że na stałe zmienią się nawyki zakupowe konsumentów, którzy chętniej i na szerszą skalę będą dokonywać zakupów w sieci. Już pod koniec marca tego roku Rzeczpospolita podała, że liczba transakcji w polskich sklepach internetowych wzrosła o 240%.
Zakładam, że skoro czytasz te słowa, zastanawiasz się nad otwarciem sklepu internetowego. A może prowadzisz już sklep stacjonarny i chcesz zacząć sprzedawać również w sieci? Prawdopodobnie nigdy nie było lepszego momentu, by to zrobić – a poniżej znajdziesz na to skuteczny przepis.
Tworzenie sklepów internetowych w najłatwiejszy i najszybszy możliwy sposób
Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, możesz wykupić serwery, zatrudnić zespół programistów, następnie poczekać kilka miesięcy, aż stworzą oprogramowanie, a potem opracują wszystkie niezbędne integracje i aktualizacje. Możesz też otworzyć sklep w kilka dni, korzystając z rozbudowanej platformy e-commerce, jak na przykład Sky-Shop.pl, i przejmować się tylko opłaceniem niewielkiego abonamentu oraz przyciąganiem klientów do Twojego sklepu. Wybór jest oczywisty, prawda?
Sklep internetowy działający w modelu SAAS
Pozwól, że opiszę krótko, na czym dokładnie polega takie rozwiązanie. Od razu zaznaczę, że jest ono bardzo proste.
Wykonujesz kilka kliknięć i zakładasz konto (na początek może być testowe, z którego przez 14 dni możesz korzystać za darmo). W ten sposób uzyskujesz dostęp do panelu administracyjnego Twojego sklepu. Z jego poziomu będziesz między innymi dodawać do niego produkty i obsługiwać zamówienia. Za pomocą kreatora wyglądu dowolnie dostosujesz wygląd Twojego sklepu: wgrasz logo, banery, zmienisz kolorystykę, ustalisz także strukturę kategorii.
Mówiąc krótko – sklep internetowy w abonamencie to rozwiązanie, dzięki któremu możesz prowadzić w pełni funkcjonalny i spersonalizowany sklep, nie martwiąc się o kwestie techniczne.
Jedyne, o co musisz zadbać przed rozpoczęciem sprzedaży, to wykupienie domeny internetowej, ustalenie warunków współpracy z hurtowniami oraz założenie działalności gospodarczej. To bardzo proste – w dzisiejszych czasach od posiadania własnej firmy dzieli Cię wypełnienie jednego wniosku, który możesz złożyć przez Internet. Koszty jej prowadzenia na początku nie są wcale wysokie – przez pierwsze pół roku opłacasz tylko składkę zdrowotną, a przez następne dwa lata płacisz mały ZUS.
Dlaczego jest to lepsze rozwiązanie niż działalność nierejestrowana? Bo realia rynkowe są takie, że większość firm chce pracować z… innymi firmami. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, bez przeszkód nawiążesz współpracę z partnerami – hurtowniami, kurierami czy nawet agencjami marketingowymi.
Co zyskujesz wybierając takie rozwiązanie?
Przede wszystkim – czas, który w innym wypadku musiałbyś poświęcić na zaprojektowanie i uruchomienie sklepu.
To jednak nie wszystko. Wymienimy teraz najważniejsze funkcje prowadzenia sklepu internetowego na platformie Sky-Shop.pl:
- Dostęp do gotowego oprogramowania umożliwiającego rozpoczęcie sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego i innych kanałów (o tym za chwilę).
- Elastyczne pakiety abonamentowe, które pozwolą Ci dostosowywać funkcje oprogramowania do etapu rozwoju sklepu.
- Możliwość integracji z ponad 300 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping).
- Nowocześnie wyglądający sklep, zaprojektowany w technologii RWD. Oznacza to, że będzie doskonale się prezentować i działać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
- Gotowe integracje z kurierami i bramkami płatności.
- Możliwość obsługiwania sklepu z poziomu aplikacji mobilnej.
- Darmowe wsparcie techniczne i doradztwo e-commerce.
Sprzedaż w internecie to nie tylko sklep internetowy
Użytkownicy szukają produktów w wielu miejscach. Robiąc zakupy w internecie, często trafiamy na jeden, doskonale nam wszystkim znany portal – Allegro. Możemy zawędrować także na eBay czy Empik Marketplace.
Nawet gdy znajdziemy już produkt, który nas interesuje, chcemy sprawdzić, gdzie kupimy go w najkorzystniejszej cenie. W tym momencie do gry wkraczają porównywarki cen, jak na przykład Ceneo.
W międzyczasie przeglądamy media społecznościowe. To w końcu doskonałe miejsce do znalezienia inspiracji i przeczytania opinii na temat danych firm czy konkretnych produktów. Właśnie dlatego warto zainteresować się funkcją, jaką jest sklep na Facebooku.
Jeśli zależy Ci więc na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, zatroszcz się o swoją obecność we wszystkich tych miejscach. Zwróć uwagę, czy wybrane przez Ciebie oprogramowanie sklepów internetowych posiada integracje z wyżej wspomnianymi portalami. Podpowiemy, że w Sky-Shop znajdziesz je wszystkie.
Dropshipping, czyli sklep internetowy bez magazynu
Jeśli przed założeniem własnego sklepu powstrzymuje Cię brak możliwości magazynowania produktów lub po prostu niechęć do zajmowania się kwestiami logistycznymi, rozwiązaniem jest dropshipping. To model, w którym właściciel sklepu odpowiada jedynie za jego rozwój i marketing, a magazynowaniem i wysyłką produktów zajmują się hurtownie.
Dropshipping pozwala przede wszystkim zaoszczędzić czas, ale także pieniądze związane z wynajmowaniem magazynu czy zatrudnieniem dodatkowych pracowników.
Pierwsze transakcje w kilka dni? Proszę bardzo!
Największą przewagą sklepów internetowych korzystających z oprogramowań SaaS, jest możliwość rozpoczęcia sprzedaży praktycznie od zaraz.
Nie są to puste słowa – wielu klientów platformy Sky-Shop.pl zdobyło pierwszych klientów nawet przed upływem 7 dni od założenia konta w platformie.
Ostatnimi czasy są to głównie sklepy z branży spożywczej i drogeryjnej, co nie jest prawdopodobnie zaskoczeniem. Jest to jednak tendencja obserwowana na fali sytuacji związanej z pandemią i nie jest ona regułą – przy odpowiedniej konfiguracji sklepu i efektywnych kanałach reklamy podobny scenariusz można powtórzyć przy każdym asortymencie.
Oto doświadczenia Pani Agnieszki Cudnej, właścicielki sklepu internetowego sklep.cukierniakowalscy.pl:
Byliśmy zmuszeni do zamknięcia cukierni, kiedy wprowadzono nakaz pozostania w domu w połowie marca. Długo zastanawialiśmy się, jak poradzimy sobie w Święta Wielkanocne – to ważny czas w naszej branży. Postanowiliśmy wprowadzić możliwość zrobienia zakupów w naszym sklepie internetowym z możliwością dostawy do domu. Pierwsze zamówienia wpłynęły w pierwszym dniu otwarcia sklepu 1.04. I to nie prima aprilis 🙂
Czy sklep internetowy to biznes dla Ciebie?
Sklep internetowy to jeden z pomysłów na biznes z małym wkładem początkowym, zwłaszcza jeśli decydujesz się na prowadzenie sprzedaży w modelu dropshipping. Jedyne koszty, jakie musisz ponieść to te związane z prowadzeniem własnej działalności, wykupieniem domeny, abonamentem oprogramowania oraz marketingiem.
Co więcej, na pewno jest to jedna z najszybszych opcji wystartowania z własną marką.
Jaki jest haczyk? To wybór odpowiednich produktów do sprzedaży
Tutaj nie ma niestety uniwersalnego rozwiązania, którym możemy się z Tobą podzielić. Zdecydowanie najlepszą opcją jest wybór mało konkurencyjnych branż, a szeroko rozumiane rękodzieło na pewno się do nich zalicza. Na fali kryzysu gospodarczego na popularności zyskują również produkty polskiej produkcji – to ich użytkownicy będą poszukiwać w najbliższym czasie. Polecamy śledzić aktualne trendy i na bieżąco analizować, jakie towary mają największy potencjał. Przydatne do tego celu mogą się okazać narzędzia Google Trends i TradeWatch.
Podsumowanie
Profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego umożliwi Ci rozpoczęcie sprzedaży w bardzo krótkim czasie. Jednak nie stanie się tak bez wysiłku włożonego w marketing. Potencjalni klienci muszą się w końcu jakoś o istnieniu Twojego sklepu dowiedzieć – zadbaj więc o jego promocję w różnych kanałach.
Życzymy powodzenia w podboju branży e-commerce!
O autorce:
Katarzyna Kwartnik
Content Marketing Specialist w Sky-Shop.pl
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!