Unboxing w e-commerce – co to takiego i jak pomaga w sprzedaży?

Unboxing w e-commerce – co to takiego i jak pomaga w sprzedaży?

Towarzyszy Ci czasem ekscytacja przy rozpakowywaniu nowej rzeczy albo podczas otwierania paczki lub prezentu? Lubisz ten charakterystyczny dreszczyk emocji z dużą dozą ciekawości podczas odkrywania niespodzianek? Takich uczuć poszukuje wielu z nas. I zapewne dlatego tak dużą popularnością cieszy się unboxing!

Co to jest unboxing?

Unboxing to nic innego, jak film przedstawiający moment rozpakowywania nowych produktów. Taki materiał ma intrygować odbiorców, bawić, a przy tym informować ich o cechach odpakowywanych rzeczy. Dlatego unboxing najczęściej pełni rolę recenzji. Na YouTubie znajdziemy wiele kanałów, które opierają się właśnie na takim formacie. A co najczęściej rozpakowują internauci w swoich filmikach? Można śmiało powiedzieć, że dosłownie wszystko!

Na przykład youtuberki MsDoncellita czy Stylizacje w swoich unboxingach pokazują sposób zapakowania oraz zawartość zamówień ze sklepów odzieżowych, obuwniczych, kosmetycznych i innych.

Co więcej, na przykład MsDoncellita po rozpakowaniu zakłada dane produkty na siebie i w ramach z serii oczekiwania vs rzeczywistość pokazuje, jak prezentują je marki na swojej stronie, a jak wyglądają na niej.

Z kolei na popularnym kanale A co my tu mamy?, który skupia się właśnie na rozpakowywaniu gadżetów/strojów/sprzętów, możemy obejrzeć… unboxing żelkowej glisdy, magicznego zeszytu, kosmicznego plecaczka dla kota i drukarki do naleśników! Oto jeden z takich filmów:

Nagrania unboxingów mogą być więc utrzymane w żartobliwej konwencji lub być jak najbardziej poważne. Ważne, by były pomocne przed zakupem dla innych użytkowników.

Szczególne emocje wywołują unboxingi produktów, które dopiero mają swoją premierę, są trudno dostępne lub dostępne w ograniczonej ilości. Dobrym tego przykładem jest unboxing nowej konsoli PS5, na premierę której czekało wielu użytkowników i który zaprezentował twórca innego kanału i który obejrzano ponad 120 tysięcy razy.

Unboxing a influencer marketing

Bardzo często internauci z własnej inicjatywy tworzą filmiki o takiej treści. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zaproponować wybranemu influencerowi taką formę prezentacji produktu. Taka forma przekazu raczej nie sprawdzi się w wykonaniu celebrytów, ale w przypadku mikroinfluencerów może być strzałem w dziesiątkę. To oni najlepiej znają swoich odbiorców i jeśli sami są przekonani do danego produktu, z pewnością zaprezentują go w interesujący sposób.

Poza wspomnianym na wstępie przykładem youtuberek, świetnie zrealizowany materiał przygotowała na swoim kanale Sugarlady, prezentując sprzęt kuchenny marki KitchenAid. Wisienką na torcie był konkurs, ogłoszony na końcu nagrania. To pomysł, którym mogą zainspirować się przedstawiciele różnych marek – autorka materiału sprytnie połączyła przygotowanie smakowitego piernika z prezentacją sprzętu, dostarczając użytkownikom ciekawych treści i pokazując jego realne wykorzystanie.

Dlaczego unboxing cieszy się popularnością?

Zazwyczaj za rozpakowywanie przesyłek przed kamerą biorą się zwykli użytkownicy, przedstawiając produkty takimi, jakie są naprawdę i opisując swoje pierwsze wrażenia. A jak wiadomo – autentyczność przyciąga. Forma unboxingu i prosty przekaz wzbudzają zaufanie. Dlatego wielu odbiorców bierze sobie przedstawione opinie i rekomendacje do serca. Do tego zyskują oni możliwość zweryfikowania jakości i funkcjonalności produktu bez konieczności wydawania pieniędzy.

Pierwsze wrażenie

Producenci i sprzedawcy mogą być pewni, że w czasie nagrania recenzenci bez skrupułów skomentują każdą wadę produktu i każde niedociągnięcie. Co istotne, rozpakowywanie zaczyna się przeważnie od usuwania opakowania, w którym produkt został dostarczony. Czyli od takiej formy paczki, jaką użytkownik otrzymuje bezpośrednio od kuriera. Dlatego dla ogólnego wrażenia recenzenta i odbiorców nagrania ważna jest estetyka w każdym aspekcie, a nawet sposób wysyłki. Doskonale to widać, w skądinąd komicznym nagraniu, w którym każdemu elementowi opakowania poświęca się dość dużo uwagi.

Opakowanie jest ważną częścią doświadczenia z produktem i widać to niemal w każdym nagraniu.

Unboxing – narzędzie dla marketerów

Odpakowywanie paczki przed kamerą nie wydaje się niczym porywającym. Jednak youtuberzy swoją kreatywnością sprawili, że stał się to trend, który przykuwa ogromną uwagę. Wystarczy spojrzeć na kanały poświęcone tej tematyce takie jak polski THEUNBOXALL z 1,6 mln subskrypcjami czy angielskojęzyczny Unbox Therapy, który odnotował 17,6 mln subskrypcji. Niektóre nagrania mają kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt milionów wyświetleń!

Być może nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie dlaczego użytkownicy internetu chcą oglądać innych ludzi odpakowujących swoje paczki i dlaczego nie wolą zaczekać na własne doświadczenia z takim produktem. Jednak pewne jest, że recenzja produktu w tej formie to naprawdę dobry content.

Ponadto opublikowane w sieci nagrania są niezwykle cennym źródłem feedbacku. To unikalna szansa, by zobaczyć na co użytkownicy zwracają uwagę. Jak postrzegają produkt, jego opakowanie oraz formę dostarczenia? Jakie są ich pierwsze wrażenia? Dlatego unboxing to bez wątpienia trend, któremu warto się przyjrzeć, a nawet wykorzystać w swojej strategii marketingowej.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Alina Fijałkowska
    Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
    słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
    Loading...

    Najnowsze artykuły

    Unboxing w e-commerce - co to takiego i jak pomaga w sprzedaży?

    Send this to a friend