7 raportów o globalnym e-commerce, która warto znać

7 raportów o globalnym e-commerce, która warto znać

Co warto wiedzieć na temat e-commerce na świecie? Oto 7 raportów, które dostarczą wiedzy z tego zakresu.

1) „Global B2C Ecommerce Report”

Rok 2014 był okresem intensywnego wzrostu sprzedaży B2C w branży e-commerce. Rzeczywista stopa wzrostu wyniosła wówczas 24%, a sprzedaż osiągnęła $ 1,943 mld. Szacuje się, że w 2015 r. tempo wzrostu sprzedaży B2C w branży e-commerce będzie spadać, co wynika z dojrzałości rynku. Nadal jednak przewidywany jest wzrost dwucyfrowy, szacowany na 16% i obroty $ 2,251 mld.

Pobierz raport 

2) How to survive the global market places

Raport przygotowany przez Ecommerce Europe na temat  rosnącej pozycji międzynarodowych sklepów jak Amazon czy Alibaba, których udział w międzynarodowym rynku sprzedaży ma do 2020 roku wzrosnąć o 40%.

Pobierz raport

3) Adapt and Adopt: Government’s Role in Internet Policy

Na całym świecie gospodarka internetowa szybko się rozwija, ale internetowe tygrysy coraz wyraźniej zostawiają w tyle te kraje, które zaniedbują inwestycje – wynika z raportu The Boston Consulting Group Adapt and Adopt: Governments’ Role in Internet Policy. Co wyróżnia kraje, które zajmują pierwsze miejsca w rankingu e-Intensity Index? Ich rządy inwestują w infrastrukturę internetową i skutecznie zachęcają do korzystania z sieci konsumentów, firmy i administrację rządową. Najbardziej zaawansowane cyfrowo gospodarki, takie jak Korea Południowa, Szwecja czy Japonia od wielu lat prowadzą spójną, długoterminową politykę, której celem jest wspieranie rozwoju gospodarki internetowej. Rządy tych państw przejęły role liderów zmian, przewidziały przyszłe znaczenie Internetu i zachęcały do stałej ewolucji działań online.

Dzisiaj, w dobie stagnacji gospodarczej, kraje muszą poszukiwać obszarów do rozwoju, a internet jest ich wielkim sojusznikiem. W ciągu najbliższych 5 lat gospodarka internetowa w 20 najbardziej rozwiniętych krajach świata ma rosnąć w tempie 8 proc. rocznie, a na rynkach rozwijających się dynamika wzrostu ma sięgnąć nawet 18 proc. Nie ma branż, które mogłyby pod tym względem Internetowi dorównać!

Pobierz raport

4) Turning Local

Internet to globalna sieć, która jednak – pod wpływem różnic językowych, kulturowych i społecznych – nabiera coraz bardziej lokalnego charakteru. W efekcie tą globalną sieć to patchwork sieci lokalnych, różnych ze względu na język, preferencje internautów, regulacje rządowe.

Porównajmy Wielką Brytanię i Holandię. Na Wyspach internauci uwielbiają zakupy on-line – w Internecie kupują nie tylko sprzęt AGD, książki, ale także jedzenie i ubrania. Holendrzy – wręcz odwrotnie. Wciąż najwyżej cenią sobie zakupy w tradycyjnych sklepach. Innym przykładem różnic może być Facebook, który podbił Stany Zjednoczone i Europę Zachodnią, ale w Rosji, Chinach czy Brazylii wciąż przegrywa z lokalnymi konkurentami. Eksperci BCG wskazują też, że w najbliższych latach będziemy obserwować kolejne wielkie zmiany – na przykład angielski, który obecnie jest najbardziej popularnym językiem sieci, będzie musiał ustąpić chińskiemu.

Raport Turning Local opiera się analizach przeprowadzonych w 13 państwach i wskazuje, jakie wielkie zmiany będziemy obserwować w nadchodzących latach.

Pobierz raport

5) The Internet Economy in the G-20

W 2016 r. na świecie będzie 3 mld internautów – blisko połowa ludzi na Ziemi będzie korzystać z sieci. Wartość gospodarki internetowej w 20 najpotężniejszych ekonomicznie krajach świata przekroczy 4,3 bln dol. To oznacza, że internet będzie piątą największą gospodarką świata – mniejszą od amerykańskiej, chińskiej, japońskiej i indyjskiej, ale większą od niemieckiej! Jednocześnie sieć dynamicznie się zmienia – wzrost popularności tabletów i smartfonów sprawia, że korzystamy z niej coraz częściej, przesyłamy coraz większe ilości danych. Jak będzie wyglądać gospodarka internetowa w krajach grupy G-20? Jak firmy mogą przygotować się do nadchodzących zmian? O tym wszystkim piszą autorzy raportu The Internet Economy in G-20 The Boston Consulting Group.

Pobierz raport

6) Digital’s Disruption of Consumer Goods and Retail

Internet nikogo nie pozostawia obojętnym – przekonały się o tym tysiące firm, przed którymi sieć otworzyła nowe możliwości rozwoju, lub postawiła ich model biznesowy pod znakiem zapytania. Nowe możliwości kontaktu, rozwój nowych technologii, zakupów społecznościowych oraz zupełnie nowych form marketingu sprawia, że do końca 2015 r. wartość światowego rynku e-commerce przekroczy 1,5 bln dol. Te zmiany tworzą ogromną wartość dla takich graczy jak Amazon czy chińskie Taobao, ale wiele firm musi dostosować się do działania w internetowym świecie. Digital’s Disruption of Consumer Goods and Retail to pierwszy z serii artykułów, które analizują wpływ, jaki internet wywiera na różne przedsiębiorstwa i branże.

Pobierz raport

7) Secrets of Online Marketplaces

Rynek handlu detalicznego regularnie podlega rewolucyjnym zmianom. W XIX wieku taką rewolucyjną zmianą było pojawienie się domów towarowych. W XX wieku – najpierw sprzedaż katalogowa i wysyłkowa, potem powstanie hipermarketów, które całkowicie zmieniły sposób robienia zakupów. W XXI wieku pierwszą rewolucyjną zmianą jest popularyzacja sklepów internetowych, przy czym ta zmiana przebiega niespodziewanie szybko. Takie firmy jak Amazon, Rakuten czy Taobao w ekspresowym tempie wywalczyły dla siebie część rynku i wciąż mają ambitne plany rozwojowe. W artykule Secrets of Online Marketplace eksperci The Boston Consulting Group pokazują, jak firmy reagują na wyzwania, które stawia przed nimi rewolucja internetowa.

Pobierz raport