Zalando integruje sprzedaż produktów urodowych z modą

Zalando integruje sprzedaż produktów urodowych z modą

Około 30 procent Polaków kupuje kosmetyki w sklepach internetowych. Zalando, w odpowiedzi na ten trend, poszerza ofertę Beauty wprowadzając do sprzedaży nowe światowe marki m.in. grupy Estée Lauder. Na platformie dostępne będą także wysokiej jakości produkty popularnej w całej Europie polskiej marki GLOV.

Polacy kupują najwięcej kosmetyków online w Europie

 Wartość polskiego rynku kosmetycznego wynosi obecnie około 16 mld zł*, osiągając tym samym 6 miejsce pod względem wielkości w Europie. Do 2021 r., według prognoz, ma wzrosnąć aż do 20 mld zł**. Szczególnie dynamicznie rozwija się w Polsce w tym segmencie sprzedaż internetowa.

Aż 27 procent Polaków kupuje kosmetyki w sklepach online. To najwyższy wskaźnik w Europie, gdzie średnia wynosi 21 procent***. Co więcej, blisko 40 procent Polaków deklaruje, że w przyszłości będzie kupowało perfumy, kremy i inne artykuły do pielęgnacji wyłącznie w sklepach internetowych.

Topowe marki kosmetyczne na Zalando

Widząc potencjał rozwoju tego segmentu Zalando, wiodąca europejska platforma modowo-lifestyle’owa, wprowadziło, w grudniu ubiegłego roku, do swojej oferty kategorię kosmetyków. Teraz poszerza ją o produkty topowych marek m. in. grupy Estée Lauder, takich jak M.A.C., Glamglow i Bumble and Bumble a także Oribe, NYX oraz polskiej marki Glov,  słynącej z wysokiej jakości akcesoriów kosmetycznych do demakijażu. Polscy klienci będą też mogli zakupić na platformie popularne perfumy DKNY, Tommy Hilfiger czy Aramis. Rozbudowując asortyment kosmetyczny, Zalando stara się uzupełnić bogaty wybór oferty modowej dostępnej na platformie.

“Wprowadzając kategorię Beauty w Zalando robimy naturalny krok w kierunku pozycjonowania się jako miejsce pierwszego wyboru dla produktów modowych i lifestylowych w Europie. Asortyment urodowy pozwoli naszym klientom na dokonywanie zakupów w jeszcze bardziej komfortowy sposób – odzież, akcesoria, obuwie i kosmetyki w ramach jednego zamówienia. Chcemy bezproblemowo zintegrować produkty kosmetyczne z modą i sprawdzić jak zareagują na to nasi klienci w Polsce. Już teraz widzimy, że są na to otwarci. 60% użytkowników Zalando kupujących kosmetyki, podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze” – mówi Pamela Wade-Lehman, Head of Beauty w Zalando SE.

Pięć nowych rynków i nowa kampania

Po udanej premierze kategorii Beauty w Niemczech i Polsce Zalando wprowadza również ofertę kosmetyków na pięć nowych rynków: Szwecję, Danię, Francję, Belgię i Włochy. Wraz z poszerzeniem asortymentu kosmetycznego w Zalando i wdrożeniem go na platformę w innych krajach, rusza kampania marketingowa pod hasłem „Wyraź swoje piękno”, prezentująca niekonwencjonalny punkt widzenia piękna.

Zgodnie z dotychczasową strategią komunikacyjną, Zalando koncentruje się na umożliwieniu klientom wyrażenia siebie i swojego indywidualizmu. Kampania została zrealizowana podczas czterodniowego planu zdjęciowego w Londynie. Dystrybuowana jest za pośrednictwem telewizji, outdooru, kanałów digital oraz reklam prasowych.

*dane Polskiej Agencji Inwestycji i handlu

** Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017, Deloitte, Kosmetyczni.pl

***Raport Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku, Comarch i Kantar TNS

Źródło: informacja prasowa