Jak klienci chcą płacić za zakupy w Twoim sklepie?

Jak klienci chcą płacić za zakupy w Twoim sklepie?

Rynek e-commerce kwitnie, a internauci coraz chętniej i częściej decydują się na zakupy w sieci. Jesteś pewien, że wiesz, jak chcą za nie płacić? Pomocny może okazać się „Raport E-commerce w Polsce 2016” .

Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2017” aż 45% Polaków płaci elektronicznie za różnego rodzaju towary i usługi. 41% robi zakupy przez internet, a 33% używa do tego urządzeń mobilnych. Baymard Institute dodaje, że 19% użytkowników rezygnuje z zakupów, gdy nie widzi zaufanej formy płatności. Po połączeniu tych faktów, wniosek nasuwa się sam — właściciele e-commerce’ów mogą dużo stracić, jeśli nie pozwolą płacić klientom tak, jak chcą.

Raport „E-commerce w Polsce 2016” Gemius dla e-Commerce Polska odpowiada na pytanie, jakie metody płatności najbardziej zachęcają Polaków do zakupów przez internet. Zobacz, czy oferujesz je wszystkie w swoim sklepie.

1. Szybki przelew

Szybkie przelewy realizowane w czasie rzeczywistym przez serwisy obsługujące płatności (PayU, Dotpay, Przelewy24 itp.) to najbardziej atrakcyjna forma płatności dla Polaków. W raporcie Gemius wskazało na nią aż 58% kobiet i 61% mężczyzn. Najważniejsza jest dla ludzi młodych — zależy na niej 80% badanych w wieku 25-34 lat.
To jednak nic dziwnego. Szybkie przelewy należą do najszybszych i najwygodniejszych metod, pozostając przy tym bezpiecznymi.

2. Gotówka przy odbiorze u kuriera

Zaskoczenie może wywoływać fakt, że wedle wspomnianego raportu Gemiusa aż 39% kobiet i 38% mężczyzn zamawia swoje zakupy z opcją płatności przy odbiorze — w dodatku gotówką. Grupa wiekowa, która preferuję tę opcję, jest bardzo pojemna — to w głównej mierze osoby w wieku 35-50+.

3. Gotówka za pobraniem

Podium zamyka płatność za pobraniem. Co ciekawe, najczęściej zwraca na nią uwagę najmłodsza grupa użytkowników, czyli osoby w wieku 15-24 lat. Wyniki raportu wskazują, że aż 43% z nich wskazało tę metodę. Może to wynikać z faktu, że duża część młodzieży nie posiada jeszcze konta w banku, za to dysponuje pieniędzmi w gotówce.

4. Przelew tradycyjny

Co prawda najliczniejsza grupa, która korzysta z przelewów tradycyjnych, to osoby powyżej 50 roku życia, ale udział młodszych jest mniejszy zaledwie o kilka procent. Średnio co czwarta osoba płacąca w internecie chce robić to właśnie w ten sposób.

5. Płatność kartą na stronie

Płatność kartą jest równie prosta, co szybki przelew, jednak dużo mniej popularna. „Raport E-commerce w Polsce 2016” potwierdza, że taka możliwość zachęca do zakupów tylko 18% kobiet i 24% mężczyzn, najczęściej w wieku 25-34 lat.

6. Gotówka przy odbiorze w sklepie stacjonarnym

„Raport E-commerce w Polsce 2016” wykazuje także, że płatność przy odbiorze w sklepie stacjonarnym najczęściej wybierają osoby w wieku 35-49 lat, które stanowią 24% jej entuzjastów. Rozwiązanie ma tę zaletę, że kupiony towar można sprawdzić w obecności sprzedawcy i od razu oddać, jeśli nie spełni oczekiwań.

Inne metody, które w żadnej z grup wiekowych nie zyskały więcej niż 10% zwolenników, to kolejno: płatność SMS-em, płatności mobilne (np. Blik), płatności ratalne, płatności z odroczonym terminem i inny rodzaj płatności mobilnych – np. za pomocą kodu QR.

Interesujące są informacje ze wspomnianego wcześniej raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, który wskazuje, że 11% badanych płaci wirtualnymi walutami. To stosunkowo duży odsetek, którego z pewnością nie można zlekceważyć.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Iwona Karczmarczyk
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Jak klienci chcą płacić za zakupy w Twoim sklepie?

Send this to a friend