Rozszerzona rzeczywistość w aplikacji zakupowej Westwing

Rozszerzona rzeczywistość w aplikacji zakupowej Westwing

Urządzając dom lub mieszkanie, czasem nachodzą nas wątpliwości: czy ta sofa będzie pasować do mojego dywanu oraz koloru ścian w salonie? A czy ta lampa sprawdzi się w sypialni? Każdy, kto aranżował wnętrze wie, że dobieranie mebli i dodatków nie jest prostym zadaniem. Westwing znalazł na to sposób.

Dzięki funkcji rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji WestwingNow sprawdzimy, jak wymarzone meble zaprezentują się w naszym w domu. Tym samym Westwing stał się kolejną marką, która dostrzega potencjał rozszerzonej rzeczywistości i jej wykorzystania do aranżacji wnętrz.

Jak skorzystać z AR w WestwingNow?

Rozszerzona rzeczywistość to system łączący świat realny i wirtualny poprzez nakładanie wirtualnych elementów na to, co widzimy przed sobą. Obrazy z fizycznego świata, które są rejestrowane przez kamerę w telefonie czy tablecie, zostają połączone z komputerowymi grafikami oraz animacjami 3D.

Aby sprawdzić, jak nasz ulubiony produkt wpasuje się w nasze wnętrze wystarczy w aplikacji WestwingNow wybrać daną rzecz i zweryfikować, czy jest ona aktywowana dla AR. Bezpośrednio pod zdjęciem każdego produktu dostępnego w rozszerzonej rzeczywistości widoczny jest przycisk ,,Zobacz wirtualnie w domu”.

Po kliknięciu w przycisk, zostaniemy poproszeni o skierowanie swojego urządzenia na podłogę i lekkie przesuwanie go w tył oraz przód. Po zeskanowaniu pomieszczenia wirtualne przedmioty z aplikacji pojawiają się we wnętrzu i będziemy mogli je dowolnie umieszczać w każdym miejscu salonu czy sypialni i przesuwać w każdy kąt pomieszczenia.

źródło: westwing.pl

Do skorzystania z funkcji AR niezbędny jest smartfon, tablet lub specjalne okulary. Aktualnie funkcja rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji WestwingNow działa na systemie iOS w wersji 13.0 i wyższej.

Aranżacja wnętrz w rozszerzonej rzeczywistości

Wszystkie dostępne produkty, które są umieszczone w funkcji wirtualnej rzeczywistości, znajdziemy po kliknięciu w lewy, górny róg w zakładce „Moje konto”. Znajdziemy tam także planer pokoju, który jest rodzajem moodboard, do którego możemy doczepiać swoje ulubione meble oraz dekoracje dostępne na WestwingNow.

źródło: westwingnow.pl

Możemy do nich dodać dowolny produkt ze sklepu i przenosić, powiększać, zmniejszać oraz ustawiać go, jak tylko chcemy. Dopóki nie będziemy zadowoleni z efektu końcowego i wszystko skomponuje się idealnie.

źródło: westwing.pl
źródło: westwing.pl

Funkcja Westwing udowadnia, że AR to nie tylko gry i rozrywka, ale i aranżacja wnętrz oraz związane z nią zakupy. Podobne możliwości oferuje aplikacja IKEA Place. Możemy sprawdzić, jak dane meble wpasują się w nasze mieszkanie. Możliwość weryfikacji z użyciem modeli 3D w przypadku serwisu Westwing wydaje się to jednak jeszcze bardziej istotna, gdyż produkty dostępne w e-sklepie pochodzą od wielu producentów i możemy zobaczyć dopiero po otrzymaniu zamówienia. Nie obejrzymy ich przed zakupem np. w sklepie stacjonarnym, jak mogłoby się to wydarzyć w przypadku IKEA zatem możemy nie mieć pojęcia o ich gabarytach i kolorystyce w realu.

Wraz ze wzrostem popularności funkcji możemy się spodziewać, że Westwing będzie dodawał do bazy produktów kolejne meble i dekoracje, które wirtualnie umieścimy w naszym wnętrzu. Fani nowych technologii z pewnością ją polubią i być może upewni ich ona w decyzji zakupowej.

Czytaj także: Jak marki wykorzystują AR w swoich kampaniach?


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Rozszerzona rzeczywistość w aplikacji zakupowej Westwing

 

Send this to a friend