5 korzyści z aplikacji mobilnych w e-commerce
Czasy, gdy telefon komórkowy służył głównie do dzwonienia bezpowrotnie minęły. Teraz w naszych kieszeniach i torebkach trzymamy zaawansowane urządzenia, często o mocy obliczeniowej równej komputerom osobistym. Nic w tym dziwnego, że wiele sklepów internetowych wykorzystuje sytuację i tworzy aplikacje mobilne w e-commerce. Czy warto inwestować w tego typu działania?
Jak używamy smartfonów w e-commerce?
Jeśli chodzi o handel internetowy, kolejne przeprowadzane badania zgadzają się w jednym – do zakupów w sieci coraz chętniej wykorzystujemy smartfony i tablety.
Raport mShopper (marzec 2016) pokazuje, że w tamtym czasie aż 37% internautów w Polsce dokonało zakupów internetowych przy pomocy smartfona. Kolejne edycje raportów Gemius/PBI również jasno pokazują, że serwisy e-commerce z miesiąca na miesiąc notują coraz wyższą ilość odwiedzin z urządzeń mobilnych.
W konsekwencji wiele sklepów internetowych i platform sprzedażowych zainwestowało we własne, dedykowane aplikacje mobilne pozwalające na łatwe przeglądanie oferty oraz dokonywanie zakupów bezpośrednio z poziomu niewielkich ekranów telefonów i tabletów.
Wzrost popularności takich aplikacji opiera się na trzech aspektach:
- szybkości działania: aplikacja dedykowana działa zdecydowanie szybciej, niż mobilna wersja sklepu,
- wygoda: aplikacje projektowane w oparciu o UX dla systemów mobilnych są łatwe oraz intuicyjne w obsłudze, umożliwiając szybkie przeprowadzenie transakcji,
- personalizacja: wykorzystanie przez klientów aplikacji mobilnych w e-commerce daje możliwość jeszcze lepszego śledzenia ich potrzeb, a w konsekwencji dopasowania sposobu prezentowania oferty dla każdego z nich z osobna.
Dlaczego warto wykorzystać aplikacje mobilne w e-commerce?
Aplikacje mobilne w e-commerce zyskują z każdym miesiącem na znaczeniu. Dlatego też prowadząc sklep internetowy powinieneś skupić się nie tylko na rozwoju jego strony desktopowej, ale również wersji mobilnej. Najlepiej w wersji dedykowanej aplikacji.
Co daje własna aplikacja sklepowa?
1. Nowy kanał sprzedaży
Własna aplikacja mobilna to możliwość prezentacji oferty w kolejnym kanale sprzedaży. Dzięki temu szansa, że klient wybierze produkty oferowane przez Ciebie staje się znacznie wyższa.
2. Dotarcie do kolejnych grup docelowych
Aplikacje mobilne w e-commerce używane są zazwyczaj przez osoby młode, obyte z nowoczesnymi technologiami. Jeśli więc Twoje produkty przeznaczone są również dla nich, własna „appka” sprzedażowa pozwoli Ci znacznie łatwiej dotrzeć do tej konkretnej grupy docelowej, co przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży w Twoim sklepie.
3. Lepsza personalizacja treści
Dzięki temu, że z jednego smartfona korzysta zazwyczaj jedna osoba, na podstawie historii jej odwiedzin w naszej aplikacji jesteśmy w stanie skuteczniej dopasować wyświetlaną ofertę produktową do aktualnych potrzeb konkretnego klienta. Oznacza to, że przekaz do niej kierowany będzie jeszcze skuteczniejszy, przez co szansa na dokonanie zakupu znacząco wzrasta.
4. Szybsza decyzja o zakupie
Aplikacje mobilne mają możliwość wysyłania użytkownikom specjalnych powiadomień. Ponieważ smartfony są urządzeniami, które zawsze znajdują się “pod ręką”, powiadomienie o właśnie rozpoczynającej się promocji (lub nowościach w ofercie) może spowodować, że klient z miejsca skorzysta z możliwości dokonania zakupu, skracając tym samym znacznie (w porównaniu np. z przeglądaniem oferty sklepowej na komputerze) decyzję zakupową.
5. Wyższy prestiż dla Twojego sklepu
Posiadanie własnej aplikacji mobilnej jawi się dziś jako coś prestiżowego. Dlatego też jej wypuszczenie jest dla konsumentów sygnałem, że zależy Ci na reputacji sklepu i chcesz być postrzegany jako profesjonalista, który dba przede wszystkim o wygodę swoich klientów.
Aplikacje mobilne w e-commerce to trend, który z roku na rok przynosi wiele ciekawych rozwiązań związanych z lepszą prezentacją oferty sklepowej oraz prostszym systemem finalizowania transakcji. Patrząc na stały, nieprzerwany wzrost popularności smartfonów i tabletów w kolejnych dziedzinach życia, jesteśmy w stanie stwierdzić, że urządzenia te w ciągu najbliższych lat staną się głównym sposobem na robienie zakupów w sieci.
Jeśli więc nie chcesz przegapić swojej szansy, już teraz zacznij myśleć o dedykowanej aplikacji dla Twojego biznesu.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!