Co warto wiedzieć o płatnościach mobilnych w e-commerce?
Popularyzacja urządzeń mobilnych to jeden z trendów, który od kilku lat zmienia rynek e-commerce. Klienci chcą, żeby zakupy w internecie były szybkie, wygodne i bezpieczne, dlatego coraz chętniej korzystają z płatności mobilnych.
W badaniu Płatności Cyfrowe 2018, przeprowadzonym w Polsce na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, już ponad 1/3 uczestników zadeklarowała, że płaci za zakupy internetowe z poziomu smartfonów i tabletów. Według ekspertów, zainteresowanie m-płatnościami będzie nadal rosło, dlatego sprzedawcy, którzy jeszcze nie wdrożyli tego rozwiązania, powinni nadrobić zaległości.
Kto może płacić mobilnie?
Dzięki innowacyjnym technologiom mobilnym, każdy posiadacz smartfonu lub tabletu z aplikacją płatniczą może w łatwy sposób dokonywać płatności za zakupy czy przelewać środki pieniężne. Szybkość i wygodę tego rozwiązania cenią klienci punktów handlowo – usługowych na całym świecie. Ale urządzenia mobilne doskonale sprawdzają się także podczas transakcji internetowych, zapewniając korzyści zarówno klientom e-sklepów, jak i sprzedawcom. Dlatego m-płatności stopniowo wprowadzają kolejni handlowcy.
Antidotum na porzucony koszyk
Zjawisko porzuconego koszyka staje się coraz powszechniejsze, obniżając efekty sprzedażowe sklepów internetowych. Już co trzecia rozpoczęta transakcja e-zakupów zostaje przerwana. Inwestując w nowe metody płatności, które skracają proces zakupowy, minimalizujemy ryzyko, że kupujący nie zakończy transakcji. W przypadku usług typu Visa Checkout, klienci nie muszą każdorazowo wypełniać formularzy rejestracyjnych w e-sklepach i uzupełniać danych karty oraz informacji dotyczących dostawy. Cały proces odbywa się szybko i wygodnie, a finalizacja płatności, zarówno w internecie, jak i w aplikacjach sklepów czy usługodawców, wymaga jedynie potwierdzenia transakcji.
W sytuacji, gdy klient często robi zakupy w tym samym e-sklepie, dobrą metodą płatności jest też wygodne i bezpieczne rozwiązanie typu card on file. Klient ma możliwość zapisania danych karty płatniczej w sklepie internetowym, a podczas kolejnych zakupów nie musi ponownie ich wprowadzać. Jest to szczególnie wygodne rozwiązanie przy płatnościach realizowanych z urządzeń mobilnych.
Wygodnie i bezpiecznie
Skuteczną barierą przed kupowaniem w e-sklepach są obawy o ochronę danych oraz napotkane wcześniej komplikacje w trakcie finalizowania zakupów u różnych sprzedawców. Płatności mobilne, dzięki którym konsument może zapisać dane swojej karty w odpowiedniej aplikacji w smartfonie lub tablecie, charakteryzują się wygodą i wysokim bezpieczeństwem transakcji. Dzięki nim konsument nie musi przy każdych zakupach ręcznie wypełniać formularzy rejestracyjnych czy każdorazowo podawać danych karty i adresu dostawy.
Ponadto płatności za pomocą dwóch wiodących usług tego typu w Polsce, zarówno w e-commerce, jak i w ramach mobilnych płatności zbliżeniowych są zabezpieczone za pomocą tokenizacji. Zastępuje ona wrażliwe dane karty Visa ich cyfrowym odpowiednikiem, tzw. tokenem. Ten specjalny identyfikator złożony z ciągu cyfr jest przypisany do konkretnego urządzenia. W ten sposób dane karty i rachunku nie są wykorzystywane w procesie przetwarzania płatności.
W ramach dodatkowego zabezpieczenia transakcji konsument może zostać poproszony o jej dodatkową autoryzację za pomocą kodu PIN lub z wykorzystaniem rozwiązań biometrycznych (odcisk palca, zdjęcie twarzy) w zależności od stosowanej przez niego aplikacji. Takie zabezpieczenia dodatkowo zwiększają zaufanie użytkowników do płatności mobilnych w e-commerce.
VISA jest partnerem merytorycznym sekcji E-Płatności.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!