Jak szybkość ładowania strony wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak szybkość ładowania strony wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

Czy sekunda to dużo? W świecie wirtualnym owszem. Monitorowanie oraz optymalizowanie witryny pod kątem prędkość wczytywania jest niezwykle ważne. Tymczasem dla wielu e-przedsiębiorców szybkość ładowania strony to wciąż mało istotna kwestia. Dla Ciebie również? Pora to zmienić.

Dużo mówi się o szybkości witryn internetowych w kontekście pozycjonowania. Nie jest tajemnicą, że szybkość ładowania strony jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych w wyszukiwarkach. Algorytmy Google uwzględniają go już od ponad dziesięciu lat! Ale co, jeśli skuteczne pozycjonowanie strony internetowej nie leży w kręgu Twoich zainteresowań? Czy jeśli wybierasz inne formy promowania swojej witryny, możesz całkowicie pominąć kwestię prędkości ładowania? Okazuje się, że nie!

Czas to pieniądz

Szybkość ładowania strony jest niezwykle istotna nie tylko ze względu na SEO. Ma ona spory wpływ na konwersję, w tym na sprzedaż w sklepie internetowym. Testy witryn internetowych udowodniły, że skrócenie czasu ładowania strony o zaledwie 0,1 sekundy przekłada się na zmniejszenie współczynnika odrzuceń o 5,7% w handlu detalicznym i wzrost konwersji nawet o 8,4%!

To, że prędkość strony ma ogromny wpływ na sprzedaż, udowadniają giganci e-commerce. Lider branży produktów i rozwiązań biurowych, Staples Solutions, odnotował wzrost współczynnika konwersji o 10%, po skróceniu średniego czasu ładowania strony e-sklepu o 1 sekundę. Amerykańska sieć supermarketów Walmart zauważyła wzrost konwersji o 2% na każdą sekundę poprawy czasu ładowania strony. Z kolei największy na świecie sklep internetowy, czyli Amazon, obliczył, że straciłby aż 1,5 miliarda dolarów przychodu rocznie, jeśli prędkość ich witryny spadłaby zaledwie o 1 sekundę. Tymczasem chiński serwis sprzedażowy AliExpress po skróceniu czasu ładowania stron o 36% odnotował 10,5% wzrostu zamówień i aż 27% wzrostu współczynnika konwersji dla nowych klientów!

Doświadczenia użytkowników

A co na temat szybkości ładowania strony mówią sami internauci? Wedle danych, aż 70% użytkowników twierdzi, że szybkość strony wpływa na ich gotowość do zakupów. Jednocześnie ponad 45% osób przyznaje, że są mniej skłonne do zakupów w e-sklepie, jeśli witryna nie otwiera się tak szybko, jak tego po niej oczekują. Najmniejszą cierpliwość wykazują użytkownicy smartfonów. Okazuje się, że aż 53% odwiedzających witrynę mobilną opuści stronę, jeśli jej wczytywanie będzie trwało dłużej niż 3 sekundy. To ważne, bo ponad połowa ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Tymczasem, co niezwykle niepokojące, przeciętna strona www ładuje się na nich o 87% dłużej, niż na komputerach stacjonarnych!

Niezadowalająca szybkość ładowania strony sprawia, że spada satysfakcja użytkowników, rośnie współczynnik odrzuceń i maleje skłonność do powrotu na daną witrynę. Gdy zbyt długo muszą czekać na załadowanie się treści – zniechęcają się. To zaś odbija się na wskaźnikach sprzedaży. Prędkość strony jest więc niezwykle ważna nie dlatego, że jest czynnikiem istotnym dla wyszukiwarek internetowych, lecz ze względu na User Experience.

Jak sprawdzić szybkość strony?

Chcąc sprawdzić szybkość strony wystarczy zastosować odpowiednie narzędzie. Jednym z lepszych jest PageSpeed Insights od Google. Po wpisaniu adresu wybranej witryny otrzymasz raport, w którym przeanalizowane zostanie ładowanie strony na urządzeniach mobilnych i na komputerach stacjonarnych. Dodatkowo w raporcie można znaleźć sugestie jak w danym przypadku poprawić szybkość ładowania strony.

ekran komputera z Page Speed Insight
źródło: unsplash.com

Czynniki wpływające na szybkość ładowania strony

Na szybkość ładowania strony wpływa wiele czynników. Dlatego w procesie optymalizacji strony warto zastosować optymalny format i rozmiar grafik, uporządkować kod źródłowy i ograniczyć jego nadmiar, unikać wielokrotnych przekierowań, usunąć zbędne wtyczki i motywy, a także wyeliminować zasoby blokujące renderowanie. Można również zastosować mechanizm lazy loading, polegający na ładowaniu grafik wtedy, gdy będą potrzebne, a zatem w momencie, gdy użytkownik będzie przewijał stronę. Warto też wykorzystać pamięć podręczną przeglądarki, a więc cache. Jest to możliwe dzięki odpowiednim wtyczkom. Jeśli wprowadzone zmiany nie będą wystarczające, należy poszukać szybszego hostingu. Zoptymalizowana strona wraz z dobrym hostingiem to przepis na szybko ładującą się stronę internetową.

W XXI wieku żyjemy szybko i intensywnie, a świat dookoła nas zmienia się w zawrotnym tempie. Za tym tempem życia musi nadążać biznes, inaczej błyskawicznie zostanie w tyle. Tym bardziej, że w branży e-commerce czas to pieniądz i to dosłownie! Dlatego warto zadbać o szybkie ładowanie strony e-sklepu. To się na pewno opłaci!

Źródła danych:

websitesetup.org

websitebuilderexpert.com


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Adrian Paradowski
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Jak szybkość ładowania strony wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

Send this to a friend