AliExpress – potęga wśród platform e-commerce?

AliExpress – potęga wśród platform e-commerce?

AliExpress, czyli platforma sprzedażowa, która została założona w roku 2010 własnie ma okazję do świętowania. Powód? Jak wykazują badania, które możemy znaleźć na stronie gemius.pl, w walce z konkurencyjną w Polsce platformą allegro, są pewne kwestie, gdzie chiński serwis wygrywa. 

Siła Allegro spada

Allegro jest uznawana za najczęściej używaną przez Polaków platformę e-commerce. I przez długi czas rzeczywiście można było tak myśleć lecz obok niej zaczęły też pojawiać się również inne, zagraniczne platformy, gdzie użytkownicy mogli znaleźć więcej produktów, w lepszych cenach. Dodatkowo, Allegro zamiast tworzyć więcej udogodnień, jak, np. Allegro Smart, zaczęło nakładać coraz to większe prowizje, co jeszcze bardziej zwiększało cenę produktu. I w końcu, w roku 2010 pojawiło się AliExpress. Chińska platforma sprzedażowa powoli zyskiwała zaufanie klientów, aż w końcu…zaczęła być silną konkurencją Allegro w Polsce.

AliExpress  i jego rosnąca potęga

Jak wynika z badań firmy Gemius, na ten moment już możemy wskazać tę sferę, gdzie to własnie chiński gigant wiedzę prym. Jest to popularność aplikacji. W roku 2019 z aplikacji Allegro skorzystało 15% użytkowników, podczas gdy aplikację AliExpress obsłużyło 20%. W dodatku, użytkownicy to własnie tam decydują się zostawić swoje pieniądze podczas zakupów, gdyż ceny są znacznie niższe, a produkty często nie odstają od tych, jakie oferują nam takie serwisy jak: allegro, e-bay, czy amazon.

Skąd taka popularność AliExpress w Polsce? W zasadzie trudno jednoznacznie odpowiedzieć sobie na to pytanie. Na pewno konsumentom pomocne mogą wydawać się liczne recenzje internetowe, w tym na serwisie YouTube.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

AliExpress - potęga wśród platform e-commerce?

Send this to a friend