Automatyzacja obsługi Klienta – porady

Automatyzacja obsługi Klienta – porady

Materiał przygotowany przez eksperta

Niestabilna sytuacja w czasie epidemii generuje mnóstwo pytań konsumentów. Klienci często w panice szukają odpowiedzi w contact center, które zostaje sparaliżowane liczbą zapytań. Oto kilka porad, jak przygotować się na tego typu sytuacje.

Twórz bazę wiedzy o swoich klientach

Zapytania do obsługi klienta powinny zostać zarchiwizowane i przetworzone. Warto poznać najczęściej zadawane pytania użytkowników. Można takie dane analizować ręcznie. Przy dużej skali zapytań sprawa się komplikuje, dlatego z pomocą przychodzi maszynowe uczenie. Odpowiedni model analityczny będzie klasyfikował pytania. A stąd prosta droga do stworzenia pulpitu analitycznego, w którym można w czasie rzeczywistym wychwytywać anomalie w temacie zapytań Klientów. W ten sposób będziesz możesz uzupełnić swój blog czy sekcję FAQ na stronie, tak aby zaspokoić wszystkich zainteresowanych wiedzą. 

Chatbot przyjacielem contact center

Automatyczna obsługa najczęściej zadawanych pytań pozwala obsłużyć od 40% do nawet 80% pytań. Nie musisz się martwić, że nagle trzeba będzie powiększać zespół contact center. Chatbot w peakach sezonowych i sytuacjach kryzysowych wesprze zespół będący na pierwszej linii frontu. To duża stabilizacja kosztów. Z drugiej strony użytkownicy mają większy komfort, ponieważ natychmiast otrzymują odpowiedź. Kryzys często przychodzi znienacka, ale w kilka godzin można dodać kluczowe pytania do chatbota, tak aby zachować wydolność contact center.

Schemat działania chatbota, który wspomaga contact center

Witaj w świecie omnichannel

Konsumenci mają swoje preferencje odnośnie do kontaktu. Warto wszystkie kanały dotarcia zintegrować, tak aby współgrały ze sobą. Coraz więcej narzędzi marketing automation rozwija swoje CRM-y, które obsługują call center, live chaty, chatboty, e-mailami czy też media społecznościowe.

Oczywiście nie zawsze wszystkie kanały komunikacji będą konieczne dla danego biznesu. Natomiast trzeba mieć na uwadze, że wraz z postępem technologicznym konsumenci preferują na przykład kontakt przez Messenger lub live chat na stronie. Szczególnie w czasach kryzysu, jedną z nici porozumienia z konsumentami jest elastyczność w zakresie możliwości kontaktu.

Klienci doświadczają, a nie kupują

Customer experience to obszar, który daje przestrzeń na wyprzedzenie konkurencji. Większość konsumentów zwróci uwagę na szybkość dostawy, onboarding postsprzedażowy i jakość obsługi klienta. Dodatkowo kreatywne smaczki zwiększają całościowe wrażenie. Dlatego jeśli na przykład użytkownik kupił bieżnię, to możesz pobrać przez API dane pogodowe i w pierwszy deszczowy dzień po dostawie przesyłki życzyć miłego biegania w domu. Utwierdzisz odbiorcę, że podjął dobrą decyzję. W e-mailu zawrzyj dodatkowo kod rabatowy na uzupełniające zestaw produkty. Mix technologii i kreatywności pozwoli zlojalizować Klientów, co tworzy bufor bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych.

Więcej materiałów na temat prowadzenia działań marketingowych w czasie pandemii znajdziecie w poradniku antykryzysowym “Marketing vs recesja”.

O autorze:

Michał Bednarczyk

Michał Bednarczyk

Media Manager w ContentHouse

Marketer specjalizujący się w kampaniach performance’owych i marketing automation. W ContentHouse odpowiada za efektywność komunikacji oraz maksymalizację konwersji z działań content marketingowych. Humanista, który lubi poznawać techniczną stronę mocy. Segmentacja i personalizacja to stałe punkty w jego działaniach. Bacznie przygląda się nowym kanałom dystrybucji treści, dlatego w ContentHouse odpowiada między innymi za projekty związane z chatbotami. Wcześniej związany ze start-upami takimi jak Cosmetic Scan i Publico24, a także agencją The Nets.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Automatyzacja obsługi Klienta - porady

Send this to a friend