Aż 55% z nas woli kupować produkty remontowe i wykończeniowe online
Polacy deklarują zmianę nawyków remontowych po pandemii. Według badania Jak kupuje polski konsument? Trendy e‑commerce w zakupach z kategorii spożywczej oraz „dom i ogród” przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów, aż 61 proc. Polaków wskazuje, że zakupy produktów remontowych i wykończeniowych robiło online jeszcze przed pojawieniem się koronawirusa, jednak obecnie częściej korzysta z takiego rozwiązania. 51 proc. respondentów planuje remont w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 55 proc. kupuje potrzebne do niego produkty przez Internet.
Ile kosztują nas zakupy w Internecie?
Badanie zlecone przez Grupę Muszkieterów, zarządzającą sieciami Intermarché i Bricomarché, wykazało, że Polacy na zakupy online przeznaczają średnio 297,58 zł miesięcznie. W przypadku nabywania materiałów remontowych oraz do wykończenia mieszkania kwota ta jest już ponad półtorakrotnie wyższa i sięga 449,67 zł miesięcznie. Aż 23 proc. respondentów odpowiada, że ponad połowę swojego budżetu na produkty remontowe i wykończeniowe wydaje w Internecie.
– Konsekwentnie stawiamy na rozwój kanału e-commerce w Grupie Muszkieterów. Bricomarché jako pierwsza w Polsce sieć handlowa wprowadziło do powszechnego użytku boksy pozwalające na wygodny, szybki i bezkontaktowy odbiór towarów. To przełomowe rozwiązanie znalazło uznanie u szerokiego grona klientów, dzięki czemu sieć Bricomatów rozwinęła się niezwykle dynamicznie i obecnie obejmuje swoim zasięgiem już ponad 75 lokalizacji na terenie całej Polski. Przeprowadzone w sierpniu badanie potwierdza trwały wzrost e-commerce w zakresie zakupu towarów remontowych i wykończeniowych oraz wyznacza jasny kierunek dalszego rozwoju. – mówi Magdalena Wiśniewska, Kierownik Działu Zarządzania Projektami sieci Bricomarché w Polsce.
Najpopularniejsze artykuły remontowe kupowane online
Badanie Grupy Muszkieterów sprawdziło trendy e-commerce również w zakresie najchętniej kupowanych produktów. Wyniki pokazują, że największą popularnością w przypadku remontów i wykończenia mieszkania cieszą się artykuły oświetleniowe, które kupuje 54 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazły się dekoracje wnętrz (ich zakup deklaruje 47 proc. respondentów), a na trzecim – produkty do wyposażenia łazienki (wybór 40 proc. respondentów).
Dostawa do domu czy do Bricomatu?
Najczęściej wybierany sposób dostawy towarów remontowych i wykończeniowych nie stanowi zaskoczenia. Według raportu jest nim kurier, którego wybiera 60 proc. Polaków. Niespodzianką jest natomiast druga najpopularniejsza opcja dostawy. Na tej pozycji znalazły się paczkomaty i inne boksy, które preferuje 30 proc. respondentów. W przypadku produktów wykończeniowych i remontowych na taki odbiór pozwalają m.in. Bricomaty, czyli autorskie boksy sieci Bricomarché. Ich budowa umożliwia przechowanie towarów również wielkogabarytowych, co dla wielu klientów jest kluczową zaletą. Jak wyraźnie widać w raporcie, tego typu rozwiązania e-commerce zyskują popularność nie tylko w zakresie produktów codziennego użytku, ale, co ciekawe, również artykułów remontowych i wykończeniowych.
– Przeprowadzone badanie pokazało, że pandemia trwale zmieniła nawyki zakupowe Polaków w zakresie nabywania artykułów wykończeniowych i remontowych. Zauważalna większość respondentów zadeklarowała, że przed pandemią robiła już tego typu zakupy przez Internet, jednak teraz robi to częściej. Jest to z pewnością bardzo ważna obserwacja dla wszystkich podmiotów na rynku oraz wyraźny sygnał dalszych zmian. – dodaje Magdalena Wiśniewska.
źródło: informacja prasowa
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!