Black Friday – czy warto grać w tę grę?
Promocje! Dużo promocji! A przecież Twoje produkty są tak wyjątkowe, że nie możesz obniżyć ich ceny. Jesteś tego pewien? Zobacz, czy warto zagrać w grę e-commerce zwaną Black Friday.
Black Friday, czyli “sale, sale, sale”
Przede wszystkim, powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że Black Friday jest już za tydzień, 29 października. Jak czytamy na stronie black-friday.global.pl, najwięcej osób decyduje się na zakupy tego dnia pomiędzy godziną 10:00, a 20:00. Łatwo więc zauważyć, że to ponad 10 godzin, które możesz wykorzystać na to, aby sprzedać swoje produkty. Jeżeli jednak uważasz, że nie jest to warte Twojej uwagi, być może przekonają Cię inne dane, również z tej samej strony. Otóż, znajdują się tam informację o tym, że w Polsce, podczas Black Friday, przeciętnie nabywa się około 4 produktów na osobę. W dodatku, nasi rodacy przeznaczają w tym dniu około 663 złotych na wydatki w sklepach stacjonarnych i online. Oto jak zmieniały się tendencje zakupowe tego dnia na przestrzeni ostatnich lat:
Jaką zniżkę dać klientowi, aby był zadowolony
No dobrze! Decydujemy się na udział w zniżkowym szaleństwie i co dalej? W głowach rodzi się miliony pytań, a najważniejsze z nich brzmi: Jaką zniżkę dać klientowi, aby to właśnie nasz produkt przyciągnął jego uwagę? Kolejne, to: Czy poprzez otwarcie się na Black Friday sprawimy, że konsument ponownie zdecyduje się na zakup naszych produktów, czy usług? Bez obaw, nie zostawimy Was bez odpowiedzi na te pytania. Jednak po kolei.
Od kilku lat wiadomo, że klienta bardziej przyciągnie ten rodzaj obniżki ceny, który jest opisany za pomocą procentów. Przecież lepiej kupić coś 10% taniej, niż 10 złotych, nieprawdaż? Dlatego to właśnie zniżki procentowe mają najlepsze odzwierciedlenie w sprzedaży. Doskonale zdają sobie z tego sprawę osoby, które sprzedają swoje produkty w ten wielki dzień dla zakupoholików. Mało tego, te obniżki procentowe wciąż rosną. Jak czytamy na stronie black-friday.global.pl, przeciętna zniżka w Polsce wzrosła z 47% do 49% i jak wynika z badań, jest to bardzo blisko oczekiwań naszego społeczeństwa w tym temacie, które najchętniej skorzystałoby ze zniżki 50%. I nie, nie jesteśmy najbardziej wymagający w tej kwestii, gdyż,np. mieszkańcy Grecji, Białorusi i Peru, w tym dniu, życzyliby sobie aż 62% obniżki cen produktów. Oto wykres, który przedstawia oczekiwania klientów względem zniżek oraz wyprzedaże, które oferują im sklepy.
Odpowiedź na drugie pytanie zaś, jest bardzo prosta. Jeżeli nasze produkty są luksusowe i tego dnia pozwolimy konsumentom zakupić je w nieco niższej cenie, być może zdarzy się tak, że doceniając jego kunszt, klient zdecyduje się do nas wrócić, decydując się tym samym kupić nasz produkt w cenie regularnej. Przecież nie każdy z nas wierzy w opinię innych na temat konkretnych rzeczy i dopiero gdy sam ją przetestuje, wyrabia sobie odpowiednie zdanie.
Black Friday a e-commerce
I tu zapewne sprzedawcy, którzy posiadają sklepy online powiedzą sobie w głos: No! W końcu jakieś konkrety.Jednak tak naprawdę, wyniki sklepów stacjonarnych również powinny być interesujące. Dlaczego? Ano dlatego, że gdy zabraknie jakiegoś produktu, który jest w sklepie stacjonarnym, konsumenci będą poszukiwać go w sieci. A nie możemy zapominać, że rzeczy ze sklepów stacjonarnych znikają w ten dzień bardzo szybko, bo aż 95% polaków wie i korzysta z dobrodziejstw, jakie niesie za sobą Black Friday. W tym przypadku, warto delikatnie obniżyć cenę produktu w naszym sklepie online i zapewnić zarejestrowanym użytkownikom darmową wysyłkę. Zresztą, jak czytamy na stronie black-friday.global.pl, aż 26% ludzi zdecyduje się od razu na skorzystanie z możliwości, jakie niesie za sobą e-commerce, czyli zakupy online. Jeżeli dodatkowo sprzedajesz ubrania, sprzęty AGD, czy obuwie – sukces masz “w kieszeni”.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!