RODO pomaga firmom odnotować wzrost

RODO pomaga firmom odnotować wzrost

Unijne postanowienia odnoszące się do RODO przynoszą efekty, które nie zostały wcześniej przewidziane. W najnowszym raporcie Capgemini znajdziemy informacje, że taka decyzja wpłynęła zarówno na reklamację, zaufanie względem konkretnych marek, jak również większe zaangażowanie klientów. 

Raport został przeprowadzony przez Capgemini dotyczy zaufania konsumentów względem marek po wprowadzeniu RODO na terenie Unii Europejskiej. Jak czytamy, firmy zyskały dzięki temu wzrost nawet o 20% jeżeli chodzi o zyski. Jednak to nie jedyne korzyści o jakich możemy przeczytać w raporcie. Co jeszcze się tam znajduje?

Reklamacje

Firma Capgemini przeprowadziła ankietę w 1100 kadrach kierowniczych. Były to firmy w różnych branżach, np. ubezpieczeń, usług komunalnych, telekomunikacji, itd. Tylko 28% firm objętych badaniem, były w pełni zgodne z RODO.

W związku z tym, Capgemini postanowiło zestawić wyniki tych firm, gdzie działania są zgodne z RODO i tych, które nie do końca respektują te prawo. Czytamy więc, że 92% „kadry kierowniczej z firm przestrzegających przepisów twierdzi, że ich organizacja uzyskała przewagę konkurencyjną dzięki RODO”. W dodatku, w sklepach i usługach firm, które w pełni zastosowały się do zasad RODO, było jedynie 28% reklamacji.

Wpływ RODO na wydajność

źródło: capgemini.com

Raport pokazał również, że osoby stosujące się i przykładające do wdrożenia zasad RODO do firmy pokazują, że dzięki temu wzrasta również zaufanie klientów. Dodatkowo, organizacje te cieszyły się także lepszymi ocenami konsumentów i zwiększona ich liczbą. Jak widać ma to także wpływ na zwiększone morale pracowników i zdecydowanie lepszy wizerunek marek w sieci, w porównaniu z tymi firmami, które nie respektują zasad RODO.

Inne korzyści płynące z zastosowania RODO

Praktycznie we wszystkich wskaźnikach w badaniach, firmy stosujące się do regulacji zasad, jakie niesie za sobą RODO odnotowują lepsze wyniki. Badania mogą być także dobrym odniesieniem w kontekście handlu detalicznego.W firmach nie stosujących w pełni RODO, widzimy znacznie mniejszy udział osób w programach lojalnościowych oraz mniej przeprowadzonych transakcji.

źródło: capgemini.com

Jak widać pomimo dość rygorystycznych obostrzeń, jakie niesie za sobą RODO, dzięki stosowaniu się do europejskich regulacji prawnych, firmy zyskują. Nie jest to tylko kwestia przestrzegania prawa, ale zyskania klientów, ich zaufania, a co za tym idzie także korzyści finansowych. To jeden z ważniejszych raportów, który odnosi się do e-commerce, który pozawala uświadomić osobom związanych ze sprzedażą w sieci pewne zależności. Dlatego też, warto i należy zadbać o dokładne i pełne przestrzeganie zasad będących częścią prawa europejskiego.

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem