BLIK znów zmienia ecommerce i wprowadza płatność z banera reklamowego

BLIK znów zmienia ecommerce i wprowadza płatność z banera reklamowego

Zakup bezpośrednio z banera reklamowego, który może być wyświetlany na dowolnej stronie internetowej – to nowe rozwiązanie, którego wprowadzenie możliwe jest dzięki wykorzystaniu płatności BLIKIEM.

Rozwiązanie jest szczególnie dobre do sprzedaży treści cyfrowych, dostarczanych klientowi na maila. Pierwsze wykorzystanie takiego sposobu kupowania Polski Standard Płatności, operator BLIKA wprowadził w ramach wspólnej akcji z WWF Polska związanej z ratowaniem Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w Polsce.

BLIK numerem jeden

Płatności BLIKIEM w internecie to najpopularniejszy sposób wykorzystania polskiego systemu płatności. Użytkownicy realizują w ten sposób ok. 75 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM. Taka płatność jest wygodna, szybka i bezpieczna, nie wymaga podawania numeru karty płatniczej czy wpisywania danych logowania do bankowości elektronicznej.

Kolejnym elementem ułatwiania zakupów w ecommerce jest wprowadzenie możliwości zapłacenia za produkt lub usługę bezpośrednio na banerze reklamowym, który jej dotyczy. W ten sposób sklep internetowy może sprzedawać swoją usługę już na etapie reklamowania jej w internecie – na dowolnej stronie. Użytkownik nie musi przechodzić z banera reklamowego na stronę sklepu internetowego, gdzie zwykle trzeba przejść przez cały proces zakupu i płatności. Może zapłacić bezpośrednio na banerze reklamowym sklepu.

– Wprowadzamy zupełnie nowy sposób robienia zakupów w internecie. To nie tylko duża wygoda dla kupującego, ale także znaczne przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy – mówi Magdalena Kubisa, Dyrektor Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności – BLIK pozwala na szybkie wykonywanie płatności online bez konieczności przechodzenia przez klasyczne procesy płatności. Kreacje reklamowe wzbogacone BLIKIEM w świecie online są świetnym przykładem na to, jak dobrze wykorzystać atencję reklamową klientów doprowadzając do realnej transakcji płatniczej. Obserwujemy duże zainteresowanie branży reklamowej efektywnościowym podejściem do usług reklamowych. Płatności BLIK doskonale się wpisują w ten trend – dodaje.

Zakupy za pomocą baneru

Pierwsze wykorzystanie zakupu z banera zostało stworzone w ramach wspólnej akcji Polskiego Standardu Płatności i WWF Polska. Użytkownicy mogą w ten sposób wspierać ratowanie Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w naszym kraju. Za każde 10 zł udzielonego wsparcia BLIK podaruje dodatkowo 1 m2 chronionego lasu. Rozwiązanie zostało wprowadzone we współpracy z tPay.

Na banerze internetowym użytkownik widzi szczegóły akcji, może wybrać kwotę wparcia jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod BLIK i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność BLIKIEM.

źródło: wwf.home.pl/SoweczkaLP/

Płatność z banera można przetestować tu: http://www.wwf.home.pl/SoweczkaLP/ 

BLIK stał się masowym systemem płatności

W 2018 roku Polacy zrealizowali aż 91 mln transakcji BLIKIEM, to blisko trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld złotych, dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł. W całym roku odnotowano 66,2 mln transakcji w internecie, 14,6 mln wpłat i wypłat w bankomatach, 5,18 mln przelewów na numer telefonu oraz 5,04 mln transakcji w terminalach płatniczych.

System płatności mobilnych BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom systemu na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma już ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Raiffeisen Banku, Credit Agricole, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

Źródło: informacja prasowa