Ceneo.pl i Microsoft oficjalnymi partnerami. Porównywarka wykorzysta potencjał AI
Ceneo.pl – największa porównywarka cen i ofert w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz polski oddział Microsoft ogłosiły partnerstwo w obszarze akceleracji biznesu w oparciu o technologię. Cel jest ambitny – wykorzystać rozwiązania przetwarzania w chmurze Azure i mechanizmy sztucznej inteligencji, które pozwolą Ceneo.pl, rozwinąć kluczowe procesy w cyfrowej rzeczywistości.
Zlokalizowany we Wrocławiu serwis Ceneo.pl obsługuje blisko 20 tysięcy sklepów, oferując ponad 11 milionów produktów dla 15 milionów klientów końcowych. Szacuje się, że co 8 transakcja realizowana obecnie w sklepach internetowych jest poprzedzana wizytą w serwisie Ceneo.pl.
Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie, również w Polsce. Naszym celem jest przekierowywanie coraz większej liczby użytkowników do sklepów internetowych. Chcąc utrzymać wysokie tempo rozwoju i miejsce w czołówce najpopularniejszych serwisów, potrzebujemy strategicznego wsparcia lidera branży IT. Wybór technologii Microsoft nie był zatem przypadkowy. Liczy się dla nas zaufanie i partnerskie długofalowe podejście do współpracy. Cieszymy się, że Ceneo.pl i Microsoft podjęły bliską współpracę. Wierzę, że w jej rezultacie wdrożymy rozwiązania, które zapewnią naszym użytkownikom i partnerom nowe innowacyjne doświadczenia – powiedział po podpisaniu porozumienia – Marcin Łachajczyk CEO Ceneo.pl
Procesy operacyjne
Współpraca technologiczna pomiędzy Microsoft, a Ceneo.pl będzie obejmowała wszystkie kluczowe dla porównywarki procesy operacyjne. Od przetwarzania danych z rozmaitych i rozproszonych źródeł, przez wnioskowanie oparte na AI, po tworzenie i wdrażanie nowych narzędzi dla użytkowników
i partnerów, na procesach administracyjnych w firmie kończąc. W jej rezultacie Ceneo.pl chce w pełni wykorzystać potencjał AI do rozwoju swojej platformy i biznesu.
Wykorzystanie AI
W pierwszym etapie współpracy serwis wskazał dwa obszary swojej działalności, w których chce wykorzystać potencjał AI. Pierwszy z nich to integracja ofert od partnerów tego serwisu. Dzięki sztucznej inteligencji użytkownicy Ceneo.pl będą mogli analizować jeszcze większą bazę ofert w oparciu o nowe atrakcyjne kryteria cenowe i cechy charakterystyczne produktów.
Drugim niezwykle istotnym projektem od strony biznesowej jest wsparcie sprzedaży i współpraca handlowa z partnerami. Dzięki AI Ceneo.pl będzie w stanie skuteczniej dopasowywać działania reklamowe do konkretnych partnerów. W efekcie właściciele firm otrzymają lepiej dopasowane do ich aktualnych potrzeb narzędzia do promocji. Z kolei serwis zyska większą efektywność współpracy ze swoimi partnerami, co przełoży się na wynik biznesowy. Inżynierowie z wrocławskiej firmy we współpracy z ekspertami Microsoft będą również wykorzystywać technologię machine learning oraz deep learning, by akcelerować rozwój platformy.
W kolejnych etapach sukcesywnie rozwijane będą następne procesy realizowane w serwisie Ceneo.pl.
Źródło: informacja prasowa
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!