Chatboty w e-commerce – jak sprawdzają się w sklepach internetowych?

Chatboty w e-commerce – jak sprawdzają się w sklepach internetowych?

Wirtualni asystenci na dobre zagościli w sklepach internetowych. To właśnie chatboty automatyzują komunikację i sprzedaż, a także usprawniają przepływ informacji. Są więc prawdziwym must have w świecie e-commerce!

Chatboty to programy komputerowe skonstruowane tak, by odpowiadać na pytania użytkowników i proponować najlepsze rozwiązania. Wdrożenie chatbotów w e-sklepach ma wiele korzyści – pozwala obniżyć koszty obsługi klienta, odciążyć konsultantów od odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, wspierać niezdecydowanych klientów i upraszczać proces zakupowy, dzięki możliwości dokonywania zakupów z poziomu komunikatora.

Co więcej, chatbot w e-commerce umożliwia gromadzenie danych do dalszej analizy potrzeb klientów, aby precyzyjnie określać trendy i personalizować ofertę. Klienci z kolei otrzymują natychmiastowe odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące asortymentu, dostawy, płatności, zwrotów towarów, śledzenia zamówienia, reklamacji itp. I wszystkie te informacje otrzymują o każdej porze dnia i nocy.

Chatboty w e-commerce

W zależności od potrzeb oraz możliwości finansowych można postawić na różne rodzaje chatbotów. Najprostsze i jednocześnie najtańsze są tzw. chatboty blokowe, czyli takie, które dysponują pulą gotowych odpowiedzi, którą posługują się poprzez wybranie lub wpisanie określonej frazy. Wykorzystują je między innymi takie sklepy jak Decathlon, Moliera2, CCC i inne.

Dużo bardziej zaawansowane są chatboty konwersacyjne. Dzięki sztucznej inteligencji takie chatboty nie tylko rozpoznają kontekst wypowiedzi i tym samym trafniej odpowiadają na pytania, ale też uczą się na podstawie dotychczas zadawanych pytań.

źródło: moliera2.com
źródło: decathlon.pl

Model hybrydowy

Niezbędną opcją w chatbocie podpiętym pod e-sklep jest możliwość przekazania problemu do konsultanta dostępnego online. Umożliwia to czat hybrydowy, łączący w sobie funkcjonalności chatbota z konsultantem obsługującym chat online. Dzięki temu bardziej skomplikowane pytania nie pozostają bez odpowiedzi, klienci są usatysfakcjonowani, a e-sklep ich nie traci.

źródło: wyjatkowyprezent.pl

Atrakcyjna prezentacja oferty

Chatboty zapewniają klientom pozytywne doświadczenia zakupowe, szczególnie jeśli jest atrakcyjnie zaprojektowany, jak choćby wirtualny asystent Travelplanet.pl czy chatbot sklepu CCC. Sprawne przeprowadzenie klienta przez proces zakupowy sprzyja ratowaniu porzuconych koszyków, zwiększa komfort klienta i procentuje większym zaufaniem do marki.

źródło: travelplanet.pl
źródło: ccc.eu

Wdrożenie rozwiązań automatyzujących sprzedaż oraz obsługę klientów dają dużą przewagę konkurencyjną na rynku i pomagają zrównać jakość zakupów w sklepach stacjonarnych z zakupami w sieci. Warto wykorzystywać chatboty na wiele sposobów:

    • rekomendować klientom produkty
    • powiadamiać ich o promocjach
    • pomagać zakończyć proces zakupowy
    • zapewniać obsługę posprzedażową
    • zbierać feedback od klientów
    • i wiele więcej.

Bez wątpienia inwestycja w chatboty w e-commerce szybko się zwraca w wielu obszarach działalności. Tym bardziej, że można wykorzystać proste rozwiązania jak chatbot Messenger, aby wznieść komunikację z klientami na wyższy poziom.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Chatboty w e-commerce – jak sprawdzają się w sklepach internetowych?

 

Send this to a friend