Czy zakaz handlu w niedzielę ma wpływ na e-commerce?
Przed wejściem w życie ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę, przedstawiciele branży e-commerce żywo dyskutowali o jej prawdopodobnym wpływie na sprzedaż w sieci. Czy zakaz handlu w niedzielę ma realny wpływ na zwiększenie sprzedaży w Internecie?
Co mówią raporty?
Raport agencji Traffic Trends pokazuje, jak wyglądał handel w sieci, porównując dwie niedziele niehandlowe (05.03 i 18.03) oraz handlowe (19.02 oraz 04.03). Wpływ zamkniętych sklepów na wyniki e-commerce’ów jest widoczny gołym okiem. Aż 62% badanych sklepów internetowych zanotowało niedzielny wzrost ruchu, a 55,5% zauważyło wzrost sprzedaży – odpowiednio o 11,36% oraz aż 25,98%! To znaczne różnice, którym trudno przypisać jakąkolwiek inną przyczynę, niż brak możliwości stacjonarnych zakupów.
W innym badaniu wzięto na tapetę dwie niedziele – handlową 4.03 i niedzielę 18.03. Ta ostatnia to niedziela z zimową aurą, aby zachęcający do aktywnego wypoczynku czynnik pogodowy nie miał potencjalnego wpływu na wyniki. Tu także nie sposób oprzeć się wrażeniu, że dzień bez handlu spowodował większy ruch i sprzedaż w sklepach internetowych. Świadczą o tym liczby – sprzedaż zwiększyła się kolejno o 14,23% oraz 19,92%.
Drugi raport, stworzony przez firmę Comarch, pokazuje nieco inne liczby, jednak tendencja się nie zmienia. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedstawicieli branży handlowej wskazują, że 44% badanych odnotowało wzrost sprzedaży od momentu wejścia w życie zakazu handlu w niedzielę. To mniej niż w raporcie Traffic Trends, jednak należy zauważyć, że 28% badanych nie prowadzi sprzedaży online.
Zakaz handlu w niedzielę – co dalej?
Ograniczenie handlu w niedziele otworzyło przed sklepami internetowymi nowe szanse na rozwój i zwiększenie sprzedaży. Zamknięte drzwi sklepów stacjonarnych mogą stać się sprzymierzeńcem w przekonywaniu konsumentów do wygody i szybkości zakupów internetowych. Dodatkowy ruch, pozyskany bez ekstra nakładów na reklamę, to okazja, na zmarnowanie której nie można sobie pozwolić.
Nie można nie wykorzystać tej dogodnej sytuacji, dlatego warto już teraz zastanowić się nad nowymi metodami promocji, zdobywaniem lojalności klientów i wyróżnienia swojej oferty wśród konkurencji. Według raportu Comarch aż 59% ankietowanych planuje położyć większy nacisk na dodatkowe narzędzia e-commerce właśnie z uwagi na nowe przepisy. Czy możesz pozwolić sobie na zostanie w tyle?
Źródła:
https://www.wiadomoscihandlowe.pl
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!