Dobry opis produktów – niezbędne informacje, język korzyści, zdjęcia, opinie klientów

Dobry opis produktów – niezbędne informacje, język korzyści, zdjęcia, opinie klientów

Wdrażając nowy sklep internetowy lub prowadząc już istniejący, czasem tak skupiamy się na poważnych i skomplikowanych kwestiach dotyczących naszego biznesu, że zapominamy o tych podstawowych. A podstawą w każdym sklepie internetowym jest dobry opis produktów. E-klient nie ma możliwości obejrzenia, dotknięcia i przetestowania produktu musi więc opierać się na zdjęciach oraz opisach, a także wszelkich dodatkowych materiałach i opiniach.

Podpowiadamy, jak dobrze przygotować opisy produktów, aby:

– zachęciły do zakupu,

– odpowiadały na potrzeby klientów,

– przejęły rolę sprzedawcy,

– budowały pozytywny wizerunek e-sklepu,

– korzystnie wpływały na pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Dobry opis produktów – istotne informacje

Opis produktu powinien zawierać informacje na temat zastosowania produktu i sposobu jego użycia, a także specyfikację techniczną. W zależności od rodzaju produktu mogą to być wymiary, waga, pojemność, dostępne kolory, skład i wiele innych. Warto skupić się na funkcjach, które spełniają potrzeby klientów lub na walorach estetycznych produktów, jeśli pełnią one funkcję dekoracyjną. Trzeba mieć też na uwadze, że opis musi być rzetelny i zgodny ze stanem faktycznym, aby nie wprowadzić klienta w błąd.

Bardzo złym pomysłem jest też kopiowanie opisów ze strony producentów lub od konkurencji. Choćby ze względu na pozycjonowanie strony, które jest zdecydowanie łatwiejsze dzięki unikalnym treściom.

Styl wypowiedzi

Cały opis powinien być napisany przystępnym językiem. Należy unikać branżowego żargonu, który może być niezrozumiały dla odbiorców, a także dużej liczby zdań, jakie nie wnoszą nic do opisu. Konieczne jest dopasowanie stylu wypowiedzi do grupy odbiorców oraz uwzględnienie użycia tak zwanego języka korzyści. Choć o języku korzyści powiedziano i napisano całkiem sporo, to wielu sprzedawców wciąż ma problem z jego opanowaniem, myląc cechy produktu z korzyściami, które on przynosi.

Fakt, że samochód jest czerwony to cecha produktu. Korzyścią jest to, że będzie on dobrze widoczny na drodze.

Poprawność

Opis powinien być poprawny pod względem językowym i dobrze sformatowany. Literówki, błędy ortograficzne i gramatyczne, brak nagłówków, śródtytułów, wyróżnienia ważnych cech to wszystko elementy, które mogą skutecznie zniechęcić klienta nie tylko do konkretnego produktu, lecz do całego sklepu.

Dodatkowe elementy

Wartościowy opis należy uzupełnić dobrymi jakościowo zdjęciami, a niekiedy także filmami, tabelami, infografikami oraz innymi elementami graficznymi. Na karcie produktu powinny się też znaleźć wszelkie ważne informacje, m.in. o okresie gwarancji, możliwości zwrotu, kosztach wysyłki, sposobie dostawy oraz o środkach ostrożności. Warto wykorzystać kartę produktu, aby zasugerować klientowi zakup akcesoriów, pasujących produktów lub dodatkowych funkcji. Cross- i up-selling to doskonałe sposoby na budowanie Twojego biznesu.

Na koniec warto zadbać, by pod opisem pojawiły się opinie klientów. To wzmacnia wiarygodność sklepu, a niejednokrotnie wpływa pozytywnie na podejmowane decyzje zakupowe. Klienci mogą też podkreślić te cechy produktów, o których sprzedawca lub copywriter, tworzący opisy, nie pomyślał.

 

Prowadząc biznes internetowy, doświadczamy niesamowitego pędu zmian i staramy się do nich dostosować. Śledzimy bieżące trendy, wdrażamy nowe techniki marketingowe i próbujemy zawsze być o krok przed konkurencją. Jednak czasem warto zatrzymać się, spojrzeć krytycznie na swój e-biznes i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy zadbaliśmy o mocne fundamenty – optymalizację strony, również pod kątem opisów produktów? Jeśli nie, to właśnie nadszedł czas, by swój e-sklep doprowadzić do perfekcji.