Aplikacja Groupon dołącza do grona największych graczy rynku e-commerce

Aplikacja Groupon dołącza do grona największych graczy rynku e-commerce

Aplikacja Groupon przekracza magiczną liczbę 200 milionów pobrań w systemach iOS i Android, dołączając do grona największych graczy rynku e-commerce. 

Co mają ze sobą wspólnego Instagram, YouTube, Candy Crush Saga, Spotify i Groupon? Wszystkie te popularne, darmowe aplikacje mają teraz co najmniej 200 milionów pobrań* w systemie iOS i Android, a Groupon właśnie dołączył do tego grona.

Mobile zakupy

Groupon, globalna platforma usług lokalnych, odnotował znaczny wzrost mobilności: coraz więcej konsumentów wybiera zakupy mobilne, które, według szacunków, przyniosą ponad 270 miliardów USD w kanałach sprzedaży online w USA w 2019 r. i będą stanowić większość wszystkich amerykańskich wydatków na rynku e-commerce do 2021 r.

Groupon jest trzecią najczęściej używaną aplikacją sprzedażową w USA – wyprzedzają nas jedynie Amazon i Walmart — i szóstą najwyżej ocenianą aplikacją iOS wszech czasów. Ponad 80 procent użytkowników dokonuje zakupów na Groupon z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Groupon bardzo wcześnie dostrzegł potencjał mobilności oraz to, jak wiele może ona dać naszym klientom i lokalnym przedsiębiorcom” – mówi Sarah Butterfass, dyrektor ds. produktu Groupon – “Jesteśmy podekscytowani możliwością dalszego rozwoju naszej aplikacji, tak by sprostała wymaganiom stale zmieniającego się rynku.”

Usprawnienia aplikacji

Planowane na 2019 r. usprawnienia aplikacji mobilnej będą prowadzone w oparciu o dane zbierane przez Groupon, wykorzystanie technologii machine learning oraz sztucznej inteligencji. Wszystko będzie miało na celu usprawnienie opcji odkrywania, dopasowań i obsługi na platformie. Urządzenia mobilne to także kluczowy element inicjatyw związanych z rozwojem procesu rezerwacji i anulowania voucherów, które ułatwią klientom korzystanie z usług Groupon.

Wybrane prace prowadzone będą przez zespół tworzonego właśnie w Warszawie Groupon Engineering Centre. Nowa lokalizacja wesprze działania zespołów z Dublina, Berlina i Katowic, jak również dwóch Centrów Usług Wspólnych z powodzeniem funkcjonujących
w Polsce.

Źródło: informacja prasowa

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem