Google Grafika jeszcze bardziej dostosowana do e-commerce

Google Grafika jeszcze bardziej dostosowana do e-commerce

Google ogłosiło w tym tygodniu kilka aktualizacji dla Grafiki, które ułatwiają odnajdywanie nowych produktów i zakupy w sieci.

Wyszukiwarka to cenne źródło informacji dla konsumentów na temat interesujących ich produktów. Światowy gigant przebudował swoją Wyszukiwarkę na desktopie tak, aby pozyskiwanie informacji o produktach i ich zakup były jeszcze prostsze. 

Porównanie produktów

Pierwszą nową funkcją jest panel boczny. Jest on widoczny na stronie wyszukiwania obok wyników po kliknięciu w wybrany obraz. Podczas przeglądania innych treści, wybrane przez nas zdjęcie pozostanie wciąż po prawej stronie, dzięki czemu będziemy mogli porównać je z innymi znalezionymi w Google’u produktami.

źródło: google.pl

W takiej konfiguracji wybranie przycisku „Wstecz” na pasku spowoduje przeniesienie nas do widoku poprzedniego oglądanego przez nas przedmiotu.

Informacje o przedmiotach i znaczniki

Jak możemy zobaczyć na grafice powyżej, oprócz możliwości porównania zdjęcia z innymi wynikami wyszukiwania możemy zobaczyć także cenę przedmiotu, markę, ocenę oraz jego opis. Możemy także kliknąć odpowiednią stronę internetową, aby kupić produkt lub sprawdzić inne. Aby zapewnić, że nasz produkt będzie wyświetlany w Google taki sposób musimy od strony programistycznej dodać tzw. znaczniki

Dodanie znaczników do podstron produktów umożliwi podawanie szczegółowych informacji w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy zobaczą bezpośrednio przy obrazie wspomnianą już cenę, informację o dostępności i oceny produktu. Przy takim rozwoju sytuacji konieczne będzie więc dbanie o aktualność i dokładność tych informacji. 

Taka aktualizacja od Google jest szczególnie przydatna dla sprzedawców detalicznych, którzy mogą przyciągnąć użytkowników do swojego sklepu internetowego lub zaoferować mu więcej informacji o nim. Warto więc dbać o to, by nasze produkty były odpowiednio widoczne.