Pierwszy supermarket internetowy w Polsce umożliwi zakupy za pomocą Asystenta Google

Pierwszy supermarket internetowy w Polsce umożliwi zakupy za pomocą Asystenta Google

Frisco.pl to pierwszy supermarket internetowy w Polsce, który rozwija się w obszarze voice commerce wprowadzając możliwość głosowego zamówienia zakupów z dostawą do domu. Rozwiązanie w postaci Asystenta Google będzie dostępne dla klientów sklepu już od września tego roku.

Według przewidywań rynkowych, liczba użytkowników korzystających z głosowych zakupów wzrośnie w ciągu najbliższych trzech lat aż dziesięciokrotnie.

Asystent głosowy

Frisco.pl jako lider rynku e-grocery wdraża innowacje umożliwiające klientom coraz wygodniejsze zakupy, tym samym zmieniając oblicze polskiego e-commerce. Jedną z nich jest wprowadzenie opcji asystenta głosowego, z którego pomocy będzie można skorzystać podczas zakupów na Frisco.pl. To kolejny krok w kierunku rozwoju customer experience, po opcji umożliwiającej przesłanie „jednym kliknięciem” listy zakupów z serwisów BieDiet.pl, Vitalia.pl i Przepisy.pl prosto do koszyka popularnego e-sklepu.

Voice commerce to przełomowy krok dla rozwoju rynku zakupów online. Zgodnie z prognozami, jeszcze w tym roku połowa wyszukiwań będzie sterowana głosem, a do 2022 roku co drugie gospodarstwo domowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych będzie korzystać z inteligentnych głośników w domu. Warto zauważyć, że obecni użytkownicy tych urządzeń bardzo chętnie kupują w ten sposób produkty spożywcze – kategoria ta jest trzecią najczęściej zamawianą, tuż za elektroniką i rozrywką  –  podkreśla Grzegorz Bielecki, Prezes Zarządu Frisco.pl.

Nowy kanał kontaktu z klientami

Funkcja wirtualnego asystenta to praktyczne rozwiązanie stanowiące nowy kanał kontaktu z klientami. Opcja w pierwszej kolejności będzie dostępna dla obecnych użytkowników supermarketu online, posiadających już historie koszyków.

Klient po wejściu na stronę Frisco.pl, zarówno z tradycyjnych desktopów, jak i przez aplikację mobilną, będzie mógł zarezerwować termin dostawy. Następnie przy otwarciu poprzedniego koszyka, którego zawartość odczyta asystent głosowy, będzie możliwa jego modyfikacja: dodawanie, usuwanie lub zmiana liczby produktów.

W przypadku wyboru dodatkowych towarów z wirtualnej półki, asystent zawsze poda klientowi aktualne promocje. Po skompletowaniu koszyka sklep odczyta całą listę zakupów, a użytkownik sfinalizuje zamówienie poprzez jego akceptację.

źródło: shutterstock.com

W przypadku konieczności uzyskania większej ilości informacji, asystent głosowy będzie w stanie udzielić odpowiedzi na 20 najczęściej zadawanych pytań. Jeżeli zaś problem zostanie nierozpoznany przez asystenta, użytkownik będzie przekierowany na stronę internetową, gdzie dostanie możliwość skontaktowania się z działem obsługi klienta.

Dostępność funkcji

Funkcja zamówień głosowych na Frisco.pl będzie dostępna od września tego roku, wcześniej pojawiając się w wersji testowej. Wdrożeniem rozwiązania zajmie się firma Yoshi.AI.

Źródło: informacja prasowa