Instagram testuje tagowanie produktów
Instagram podjął kolejny krok w kierunku e-commerce. Tym razem postawił na tagi zakupowe, które obecnie są w fazie testów. Oto na czym będą one polegały.
Tagi zakupowe
Już od jakiegoś czasu Instagram ubiega się o miano platformy przyjaznej e-commerce. Podjął już w tym celu kilka stosowanych kroków i testował odpowiednie funkcje. Teraz przyszedł czas na tagi zakupowe. Do testów zostało zaproszonych kilka kont i już dziś przy niektórych możemy zaobserwować odpowiednie tagi. Wyglądają one w następujący sposób. Jako pierwszy dostrzegł tę zmianę Matt Navarra, który na swoim koncie na Twitterze zamieścił następujący post.
new on Instagram? tagging products in the COPY of an Instagram feed post… https://t.co/0gIBIPq5UV
h/t @oriolsalvador pic.twitter.com/KTXC4xabF8
— Matt Navarra (@MattNavarra) June 17, 2020
Specjalista poinformował również, że po dotknięciu tagu, Instagram przekierowuje nas do strony produktu, z możliwością dokonania zakupu.
Funkcja podobna do tej z Pinteresta
Nie da się nie zauważyć, że Instagram lubi czerpać inspirację z Pinteresta. Ta funkcja jest także tego dowodem. Natomiast wprowadzenie jej na jednym z najchętniej odwiedzanych mediów ma ogromny potencjał. Przede wszystkim to dobra wiadomość dla firm rozpoczynających swoją przygodę z influencerami. Od teraz, każdy obserwując profil ulubieńca reklamujący dany produkt lub usługę, będzie mógł również się na nią skusić, jedynie poprzez kliknięcie w tag.
Obecnie testy są prowadzone na wybranej liczbie kont użytkowników w USA. Nie jest wiadomo, czy funkcja przejdzie tę próbę pomyślnie, a Instagram zdecyduje się wprowadzić ją na stałe. Natomiast w związku z chęcią otwarcia się na e-commerce – wszystko wskazuje na to, że już niebawem zobaczymy tagi z możliwością zrobienia zakupów również pod profilami obserwowanych kont na całym świecie.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!