Izba Gospodarki Elektronicznej powołuje nową grupę dedykowaną retailerom, poszerzającym biznes o e-commerce
E-Izba, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, tworzy nową grupę w swoich strukturach, skierowaną tylko do przedstawicieli branży retail. W 2019 roku startuje e-Izba Retailers Group.
Izba Gospodarki Elektronicznej jest organizacją, której celem jest reprezentowanie i wspieranie interesów ekonomicznych firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce oraz zagranicą. Dynamiczny rozwój e-commerce sprawia, że interesują się nim kolejne branże. Coraz częściej najwięksi retailerzy sięgają po ten kanał dotarcia do konsumentów, widząc w nim nowy obszar dla rozwoju swojego biznesu.
Pomysł na powstanie takiej grupy jest spójny ze strategią i działaniami Izby Gospodarki Elektronicznej. Do grona e-Izba Retailers Group zapraszamy przedstawicieli zarządów. W ramach grupy podejmowane będą tematy z obszarów: intelligent retail, nowych technologii, digital marketingu, managementu, zarządzania zmianą i digital transformation, logistyki, polityki cenowej, standardów innowacji czy zarządzania projektami – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Zamknięta grupa przedstawicieli branży
E-Izba Retailers Group to zamknięta grupa przedstawicieli branży retail, którzy już działają albo planują rozwinięcie swojego biznesu o obszar e-commerce. Jej celem jest strategiczne wsparcie retailerów w rozwoju e-commerce i pomoc we wdrażaniu zmian umożliwiających rozwój działań omnichannel i intelligent retail w ramach organizacji. Grupę wspierać będą polscy i międzynarodowi eksperci posiadający doświadczenie we wdrażaniu zmian w organizacji na poziomie zarządów.
Przewodniczenie grupy w 2019 roku obejmie Dorota Bachman, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz CEO Ravelo.
Rozwój przedsiębiorstw staje się coraz większym wyzwaniem. Do niedawna siłą napędową polskiej gospodarki była dostępność relatywnie taniej i wykwalifikowanej siły roboczej oraz finansowanie wielu aktywności ze środków Unii Europejskiej. Teraz mamy do czynienia z sytuacją, w której czynnikiem wzrostu gospodarczego jest cyfryzacja. Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych 6-7 lat przyniesie ona około 270 mld zł dodatkowego PKB. Dlatego jako wiodący podmiot na polskim rynku, skupiający ponad 200 podmiotów e-commerce zdecydowaliśmy się na uruchomienie nowej grupy, wspierającej Retail. Wśród firm stowarzyszonych znajdują się firmy wyspecjalizowane w logistyce, rozwiązaniach platformowych, płatnościach, digital marketingu i wielu innych. Jesteśmy przekonani, że aktywność nowej grupy roboczej spotka się z dużym zainteresowaniem Retailerów, którzy jak widzimy znacząco przyspieszają swoje projekty związane z e-commerce. – Dorota Bachman, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz CEO Ravelo.
Kolejną osobą wspierającą ideę stojącą za nową grupą w ramach e-Izby jest Jakub Gierszyński, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.
Polski rynek e-commerce
Polski rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od kilku lat. Odpowiada za 40 mld zł przychodu i każdego roku procent wzrostu jest dwucyfrowy. Przeszło 70% Polaków korzysta systematycznie z Internetu i tam najczęściej zaczyna drogę zakupową. Ta przeważnie kończy się w sklepie stacjonarnym. Posiadanie działającego kanału e-commerce jest niezbędnym minimum, aby marka mogła konkurować w realiach współczesnego handlu. Budowa własnego e-commerce to nie tylko wybór technologii, zatrudnienie zespołu i sprzedaż wysyłkowa produktów. Świadome wejście marki w kanał cyfrowy stanowi prawdziwą rewolucję w organizacji. Odpowiadając na potrzeby rynku Izba Gospodarki Elektronicznej utworzyła nową grupę merytoryczną – podkreśla Jakub Gierszyński, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz E-commerce & Marketing Director Inter Cars S.A.
Idea e-Izba Retailers Group spotkała się z zainteresowaniem członków organizacji. Jedną z osób wspierających jej powstanie jest Wojciech Zięba, Dyrektor e-commerce & omnichannel Decathlon.
Omnichannel bardzo dynamicznie rozwija się w sektorze retail i posiadamy globalnie wiele przykładów realizacji tej strategii. Branża retail obsługując każdego dnia miliony klientów w różnych sektorach jest również świetnym weryfikatorem praktycznego zastosowania strategii omnichannel na rynku. Firmy działające w retailu muszą cechować się duża elastycznością i zwinnością na zmiany zachodzące na rynku. W dobie niesamowitego tempa rozwoju technologii, która jest w stanie optymalizować procesy, dostarczać nowe kanały komunikacji i sprzedaży, kluczowe jest, aby retailerzy równie szybko reagowali poprzez wdrażanie nowych rozwiązań w swojej codziennej działalności. Wymiana wiedzy oraz informacji jest kluczowa dla tego sektora, aby efektywnie podejmować decyzje o kierunkach zmian – Wojciech Zięba, Dyrektor e-commerce & omnichannel Decathlon.
Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska zaprasza wszystkich przedstawicieli branży retail chętnych do dołączenia do grupy.
Pierwsze, inauguracyjne spotkanie grupy odbędzie się 23 stycznia, więcej informacji o możliwości udziału znajduje się pod linkiem: http://eizba.pl/izba-powoluje-e-izba-retailers-group/
Źródło: informacja prasowa e-Izby
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!