Jak działa AdWords?

Jak działa AdWords?

W AdWords masz do wyboru kilka rodzajów  reklam. W zależności od tego, jaki efekt mają spełnić twoje działania promocyjne, taki typ reklamy powinieneś wybrać. Dla przykładu, jeśli zależy ci na budowaniu świadomości powinieneś wybrać reklamę graficzną lub wideo, z kolei jeśli chcesz sprzedawać swoje produkty, lepsza będzie reklama w Zakupach Google. Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania jest najprostszą reklamą AdWords i najłatwiejszą do stworzenia.

Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania

Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania ma następującą budowę:

Nagłówek – 25 znaków;

Pierwsza linijka tekstu – 35 znaków;

Druga linijka tekstu – 35 znaków;

Wyświetlany adres URL – 35 znaków;

Końcowy adres URL – faktyczny adres URL na jaki zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w reklamę.

Kiedy reklama tekstowa się wyświetli?

Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania wyświetlają się w chwili, kiedy użytkownik wpisze zapytanie do wyszukiwarki. Dane reklamy są mu pokazywane, kiedy słowo kluczowe wyszukiwane przez niego znajduje się w twojej kampanii. W zależności od typu dopasowania słów kluczowych twoja reklama może wyświetlać się na konkretne zapytania użytkowników. Dla przykładu jeśli masz frazę w dopasowaniu ścisłym [czerwone szpilki] reklama nie wyświetli się na zapytanie – czerwone buty na obcasie. Natomiast jeśli użyjesz dopasowania przybliżonego reklama zostanie wyświetlona.

Rodzaj dopasowania słów kluczowych zależy od tego na jakiego typu użytkownikach ci zależy i jakie cele ma spełniać twoja kampania. Dla przykładu jeśli użyjesz słów w dopasowaniu przybliżonym może okazać się, że użytkownicy przechodzący na twoją stronę nie generują konwersji, ponieważ zapytania na jakie wyświetliła się im twoja reklama nie pokrywała się z ich oczekiwaniami. Np. w twojej kampanii jest słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym zamek, reklama może się wyświetlić na hasła: suwak, zamek królewski, zamek z piasku. Zakres znaczeniowy jest bardzo duży.

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Reklamy tekstowe kierowane na sieć wyszukiwania wyświetlają się, jako wyniki wyszukiwania wyszukiwarki. Wyglądają one w następujący sposób:

1

Pierwsze dwa wyniki to reklamy AdWords natomiast trzeci to wynik organiczny. Reklamy mogą się wyświetlać także pod wynikami organicznymi, tuż nad możliwością przejścia do kolejnej strony wyników wyszukiwania. Im wyżej jednak będzie twoja reklama tym lepiej, ponieważ masz wtedy większą szansę, że użytkownik kliknie właśnie w nią. Do reklam tekstowych możesz także dodawać rozszerzenia, które dostarczą internaucie dodatkowych informacji o twojej stronie, czy też biznesie. Po za tym rozszerzenia mogą optycznie zwiększyć twoją reklamę, przez to jeśli użytkownicy korzystający z urządzeń o małych ekranach mogą nie zobaczyć tekstów promocyjnych twojej konkurencji.

Z kolei na urządzeniach mobilnych reklama będzie się prezentowała w następujący sposób:

2

Zauważyć można, że reklamy z rozszerzeniami zajmują prawie cały ekran (bez przesuwania), przez to organiczne wyniki wyszukiwania nie są widoczne. Dodatkowo pierwsza reklama jest znacznie bardziej widoczna niż druga właśnie ze względu na dodane do niej rozszerzenia. Atutem reklam kierowanych na telefony komórkowe jest też to, że możesz do nich dodać rozszerzenie połączeń. Kiedy użytkownik kliknie w obrazek słuchawki, będzie mógł wprost z reklamy do ciebie zadzwonić. To, ile miejsca zajmuje dana reklama na urządzeniach mobilnych, zależy także od wielkości i rozdzielczości danego ekranu. Im większy ekran, tym więcej reklam się na nim zmieści.

Reklamy tekstowe mogą wyświetlać się także w sieci wyszukiwania partnerów Google. Przykładami partnerów Google jest np. Onet.pl, wp.pl, Interia.pl. W tym wypadku reklamy tekstowe będą się wyświetlały użytkownikom, jeśli wpiszą zapytanie w wyszukiwarkę na stronie partnerów.

3

Tego typu reklamy tekstowe zachowają wszystkie rozszerzenia, które zostały dodane do grupy reklam. Oczywiści masz możliwość ograniczenia wyświetlania reklam tylko do sieci wyszukiwania. Wszystko zależy od tego na jakich odwiedzających ci zależy. Warto jest więc analizować skąd do twojej strony przeszli użytkownicy, jakich wyszukiwarek używali oraz z jakich urządzeń korzystali. Ma to wpływ m. in. na dobór stawki, czy rozszerzeń wykorzystywanych w reklamie.

Reklamy w sieci wyszukiwania dają wiele możliwości kierowania i rozwoju działań promocyjnych. Możesz dodawać do nich także dodatkowe informacje, które pozwolą ci przyciągnąć więcej wartościowych klientów.

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Natalia Chrobak - Deva Group
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.
Więcej artykułów tego autora