Jak rozpocząć współpracę z influencerem?
Choć influencer marketing jest pojęciem znanym już od kilku lat, to wiele marek dopiero odkrywa jego potencjał. Co sprawia, że współpraca z influencerami przynosi doskonałe efekty? Przede wszystkim fakt, że klienci chcą słuchać historii z życia wziętych, chcą oglądać prawdziwych ludzi, jak znajomi z sąsiedztwa, a nie wykreowane przez media twarze.
Liderami opinii stają się więc twórcy internetowi – blogerzy, vlogerzy, posiadacze popularnych kont na You Tube czy influencerzy na Instagramie. Każdy z influencerów, zarówno celebryta, ekspert w swojej branży, bądź osoba posiadająca popularne konto w social media tworzy wiarygodny przekaz, który buduje jego autorytet. Zaufanie, którym fani obdarzają influencerów sprawia, że liderzy opinii mają na nich ogromny wpływ. Tym samym pozytywna rekomendacja influencera ma na sporą grupę osób wielką siłę oddziaływania.
Korzyści ze współpracy z influencerami
Rozpoczynając współpracę z influencerami możemy liczyć na znaczne zwiększenie świadomości marki oraz pogłębienie zaufania do ofertowanych przez nas usług i produktów. Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom zyskujemy również ciekawy content. Osiągamy również to, co w każdej kampanii marketingowej jest najważniejsze – docieramy do właściwej, często bardzo specyficznej grupy docelowej. Mamy też szansę na stworzenie długotrwałej współpracy z influencerem, dzięki czemu stanie się on ambasadorem naszej marki. Wszystkie te działania pomagają pozyskać nowych klientów, wyprzedzić konkurencję, wprowadzić nowe produkty lub usługi na rynek i wzmocnić na nim swoją pozycję.
Influencer marketing – pierwsze kroki
Chcąc skorzystać z potencjału influencer marketingu należy znaleźć osoby, które będą pasowały do marki, którą reprezentujemy, a także będą chciały współpracować z nami na zaproponowanych przez nas warunkach. Idealnych influencerów można szukać samodzielnie. W tym celu przydatne okazać się mogą rankingi liderów opinii lub specjalne platformy, które łączą marki z popularnymi influencerami. Dobrą strategią jest też research w internecie i bezpośrednie wyszukiwanie blogów, vlogów lub kont społecznościowych o interesującej nas tematyce. Drugą możliwością jest kontakt z jedną z wyspecjalizowanych agencji, które reprezentują celebrytów i twórców internetowych. Agencja wybierze najlepszych dla celów naszej marki influencerów i zajmie się wszystkimi formalnościami.
Wybór influencera
Współpraca z popularnymi osobami może być strzałem w dziesiątkę, albo… klapą! Wszystko zależy od wyboru influencera. Dlatego priorytetem jest precyzyjne określenie grupy docelowej. Trzeba dokładnie przeanalizować jacy są nasi potencjalni klienci, co ich interesuje, kto im imponuje, czyich opinii słuchają. Potem trzeba znaleźć influencera, który ma wpływ dokładnie na te osoby, do których chcemy trafić. W tym celu musimy poznać liderów opinii, których bierzemy pod uwagę. Musimy wiedzieć jaki ma styl wypowiedzi, jakie tematy porusza, jakie formy przekazu preferuje, czy potrafi tworzyć angażujące treści. Dobre dopasowanie influencera do kampanii jest podstawą działania.
Nawiązanie współpracy
Chcąc nawiązać współpracę z influencerem należy wstępnie ustalić budżet na tego typu działania. Nie należy oczekiwać współpracy bez wynagrodzenia, choć czasem influencerzy pomagają młodym markom za darmo, z czystej sympatii. Jasno określony budżet pozwala łatwo ustalić warunki współpracy. Z influencerami można się rozliczać na różne sposoby – za wyświetlenia, kliknięcia, zaangażowanie, pozyskane leady, a nawet za sprzedaż. Warto rozważyć każdą z możliwości pod kątem celów kampanii oraz dostępnego budżetu. Dla efektywnej współpracy konieczne jest sprawna komunikacja i właściwy przepływ informacji.
Dbałość o wybór odpowiednich influencerów i o każdy aspekt współpracy otwiera ogromne możliwości przed marką. Z perspektyw, jakie oferuje influencer marketing, mogą skorzystać zarówno duże, jak i małe firmy. Kluczem jest właściwa strategia działania.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!